سخنگوی ریاست جمهوری روسیه موضع مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص مذاکرات تسلیحات هسته‌ای را مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۷۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور از مذاکرات تسلیحات هسته‌ ای با آمریکا استقبال می کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که اظهارات «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر آمادگی واشنگتن برای گفتگو در مورد سلاح های هسته‌ ای مهم و مثبت است.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت: این یک بیانیه مهم و مثبت از سوی سالیوان است. البته ما انتظار داریم که این گفته ها با گام های عملی از طریق کانال های دیپلماتیک همراه شود و در نتیجه امکان بررسی چارچوب گفتگوی پیشنهادی وجود خواهد داشت.

پسکوف افزود: روسیه آماده گفت و گو است و مذاکره بر سر سلاح های هسته ای را بسیار مهم می داند.

این مقام کرملین تاکید کرد که ابتدا لازم است روسیه از نحوه طراحی پیشنهادها مطلع شود. زیرا البته تکیه بر بیانیه های رسانه ای در چنین موضوعات مهم و حساسی بسیار دشوار است، به ویژه زمانی که دو طرف، شدیدترین فقدان اعتماد متقابل در روابط دوجانبه را تجربه می کنند.

مشاور امنیت ملی آمریکا به تازگی در طی سخنرانی گفت که آمریکا مایل است بدون پیش شرط در مذاکرات کنترل تسلیحات با روسیه و چین مشارکت کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه (۲ اسفند ۱۴۰۱) اعلام کرد که مسکو مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات راهبردی جدید موسوم به استارت نو را به حالت تعلیق درمی‌آورد اما از آن خارج نمی‌شود.

پوتین تاکید کرده بود که پیش از بازگشت به بحث درباره تمدید توافق، طرف روسی تمایل دارد تا بداند که این معاهده علاوه بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا، چگونه موجودی زرادخانه سایر کشورهای ناتو از جمله فرانسه و انگلیس را محاسبه می‌کند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها