نشست کشورهای عضو سازمان اوپک و متحدانش در حالی انجام می‌شود که عربستان با برخی اعضای این سازمان در میزان سهم کشورهای عضو در تولید نفت اختلاف دارد.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای متحد این سازمان روز یکشنبه طی نشستی درباره کاهش احتمالی تولید نفت با هدف افزایش قیمت بازارهای جهانی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

قرار است در این نشست کشورهای عضو درباره مازاد عرضه نفت در بازار جهانی در آینده نیز گفتگو کنند.

اوپک پلاس متشکل از کشورهای عضو اوپک و روسیه حدود 40درصد نفت خام جهان را تامین می‌کنند. گفته می‌شود تصمیمات سیاسی این گروه روی قیمت‌های بازار تاثیر زیادی دارد.

به گفته منابع نزدیک به اوپک قرار است در این نشست کاهش تولید به مقادیر مختلفی از یک تا دو میلیون بشکه در روز به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

هفته گذشته، شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت سرمایه‌گذارانی که قیمت نفت را کاهش داده یا روی این کاهش شرط بندی می‌کنند می‌کنند یا روی کاهش قیمت شرط‌بندی می‌کنند، باید مراقب باشند.

به گفته منابع آگاه، عربستان سعودی و برخی از اعضای اوپک بر سر اینکه چه کسی چقدر نفت تولید کند با اعضای دیگر اوپک دچار اختلاف شده است.

عربستان سعودی، از کشورهای آفریقایی خواسته تا سهمیه تولید خود را کاهش دهند. در همین حال گفته شده که امارات با چراغ سبز عربستان درصدد افزایش تولید نفت است. 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها