از رادیو تبیین تا توییت آناهیتا شیرودی در حیاط دولت
رئیس رسانه‌ ملی و وزرا به «جام‌جم» پاسخ دادند

از رادیو تبیین تا توییت آناهیتا شیرودی در حیاط دولت

سخنگوی دولت گفت: جوانان در حوزه جهاد تبیین چند قدم جلوتر از دیگران هستند و آمیختن دروغ و راست مبنای روایتگری دشمن است.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، علی بهادری جهرمی عصر شنبه ۱۳ خردادماه در گفتگو با شبکه رادیویی تبیین درباره توجه نسل جوان به اهمیت جهاد تبیین گفت: نسل جوان معمولاً چند قدم از نسل‌های گذشته جلوتر است. جوانان کمتر اهل احتیاط هستند، تحول‌خواه‌اند و همیشه در فکر ایده‌های نو و ابتکارات جدید هستند، بنابراین در همه حوزه‌ها از جمله حوزه جهاد تبیین، معمولاً عقب نمی‌مانند.

وی افزود: دشمنان کشور ما می‌خواهند ما نقاط مثبت‌مان را نبینیم و هرجا نقطه ضعفی وجود دارد را پررنگ نشان می‌دهند. کسی که دوست داشته باشد ما رشد کنیم، با یادآوری نقاط مثبت سعی می‌کند که روحیه ما را بالا ببرد تا جایی که نقطه ضعف وجود دارد را هم برطرف کنیم. ولی کسی که مخالف رشد ما باشد، ضعف‌ها و تلخی‌ها را پررنگ جلوه می‌دهد و بعضی اوقات نیز به دروغ تلخی‌سازی می‌کند.

سخنگوی دولت در مورد تفاوت شرایط ما و دشمنان در روایت‌گری تصریح کرد: دشمنان ما به دنبال شبهه‌سازی هستند و با دروغ یا صحیح بودن مطالبی که منتشر می‌کنند، کاری ندارند؛ بنابراین با ترکیب راست و دروغ راحت‌تر می‌تواند روایت اول را داشته باشد. ولی در طرف دیگر مسئولان و رسانه‌ها نمی‌توانند هر حرفی را بدون دقت‌نظر و اطمینان از صحت‌اش مطرح کنند، بنابراین صداقت شرط اول روایت و بیان واقعیت است و همین امر گاهی موجب زمان بردن در روایت‌گری می‌شود.

وی ادامه داد: البته گاهی اوقات نیز در توجه به روایت اول و انجام اقدامات تبیینی و اطلاع‌رسانی غفلت می‌شود که باید همه مسئولان و دستگاه‌ها در جنگ روایت‌ها جدیت به خرج دهند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه جوان ایرانی ذاتا خوبی را می‌پسندد و آرمان‌خواه است، اظهار کرد: مسئولی که کارش را درست انجام می‌دهد، نباید از کسی طلبکار باشد، بلکه بدهکار مردم هم نیز هست. البته اگر یک کار درستی انجام شد، جا دارد ما آن را نشان دهیم تا شیرینی‌اش را حس کنیم. قطعاً این نافی حرف زدن از نقاط منفی نیست، بلکه باید با رویکرد تلاش برای اصلاح، این نکات نیز مطرح شود.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن و سیاست اشتباه برای مقابله با آن در دهه گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی دهه گذشته، امروز مهمترین مشکل عموم مردم از جمله جوانان، در حوزه اقتصادی است. اگر دولت و تمام بخش‌های کشور بتوانند عقب‌ماندگی ده ساله کشور در حوزه اقتصادی را جبران کنند، در آیندن جوانان حال‌وهوای بسیار بهتری نسبت به امروز خواهند داشت.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا دولت این نگاه را دارد تا با جهاد تبیین و نشان دادن نقاط مثبت کشور سعی کند جوانانی که در گذشته از کشور خارج شدند را به بازگشت به کشورشان ترغیب کند؟، گفت: قطعاً این نگاه در دولت وجود دارد. ما الان هم کم نداریم جوانانی که به آینده امید دارند و دستاورد‌های کشورمان را به شیوه‌های مختلف به نمایش می‌گذارند. حتماً دولت و تمامی بخش‌های کشور، مدافع و حامی این مسیر هستند و خواهند بود. بهترین ظرفیت در این زمینه نیز از آن جوانان است که بهتر زبان هم‌نسلان خود را می‌دانند و ایده‌های نو را به اجرا می‌گذارند.

بهادری جهرمی در مورد نگاه دولت به جوانانی که نقدی به دولت دارند یا نگاه متفاوتی نسبت به مدیریت کشور دارند، اظهار کرد: اساساً دولت و تمامی بخش‌های حاکمیت، نمی‌توانند با تمام آحاد مردم همراه نباشند. مثلاً آیا دولت وقتی می‌خواهد یارانه‌ای را پرداخت کند، بین مردم تفکیک قائل می‌شود؟ جنس دولت اینگونه است که وقتی می‌خواهد خدمات عمومی را ارائه دهد، مخاطب‌اش عموم مردم است و هیچ دسته‌بندی ندارد. اساساً زیبایی جامعه و نظام آفرینش نیز به اختلاف‌نظر‌ها و تفاوت‌هاست. وقتی ما با دیدگاه‌های مختلف با هم صحبت می‌کنیم، تضارب آرا صورت می‌گیرد و نقاط ضعف شناسایی و نقاط قوت تقویت می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر دولت سیزدهم توانست در مدت فعالیت‌اش در حوزه دیپلماسی همسایگی موفق باشد، قطعاً در نتیجه اجرای یک سلیقه سیاسی نیست. وقتی همه سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی دور یک میز می‌نشیند، وفاق به وجود می‌آید و با بیان تمامی نگاه‌ها، یک نتیجه مطلوب به دست می‌آید که دستاوردش را کل کشور استفاده می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها