گزارش «جام‌جم» پیرامون پرونده چای دبش

مبارزه ساختاری با تاریکخانه فساد

سخنگوی دولت:

سال‌ها با اینستکس و FATF سرکار بودند و سلامت و معیشت مردم را به خارج گره زدند حالا طلبکار شدند

سخنگوی دولت در اجلاس فرهنگیان در مشهد گفت: در ابتدای دولت دیدید که تحریم ها برای کشور دو مشکل ایجاد کرده بود. هم امکان فروش نفت وجود نداشت، هم بخش خصوصی در تجارت خارجی دچار مشکل جدی شده بود.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۶۶
تعداد بازدید : 12

علی بهادری جهرمی گفت: در این دولت هم فروش نفت بالا رفت و هم رکورد تجارت بخش خصوصی شکست و در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۱۲ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲ رقم ۱۱۷ میلیارد دلار تجارت خارجی غیرنفتی داشته باشیم.

وی افزود: در همان دوره قبل اینستکس یعنی سازوکار نفت در برابر غذا و دارو را با دیپلماسی التماسی پذیرفتند، نه تنها هیچ اثر مثبتی نداشت، بلکه بعد از عدم موفقیت، خلق نقدینگی و تورم بالا ایجاد کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز می‌گویند که ترامپ نمی‌گذاشت نفت بفروشیم ولی بایدن گذاشت؛ ۹ ماه با ریاست‌جمهوری همان فرد فعالیت کردند ولی باز هم نتوانستند نفت بفروشند.

وی افزود: همان کسانی که مسئولیت داشتند، به‌جای پاسخگو بودن طلبکار هستند، می‌گفتند که تا FATF پذیرفته نشود، نمی‌توان واکسن وارد کرد.

سخنگوی دولت اظهارکرد:نتیجه مسئولیت‌پذیری شهید رئیسی این بود که با شروع ریاست جمهوری ایشان، در عرض سه ماه از قعر جدول مدیریت کرونا در جهان، به صدر جدول رسیدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها