پروژه KHT شرکت اکسیر ایرانیان با هدف توسعه ارزش نفت سفید با حضور معاون وزیر نفت و همزمان با میلاد امام رضا (ع) کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۹۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آئین کلنگ زنی پروژه KHT شرکت اکسیر ایرانیان از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان که همزمان با میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبریک این ایام و قدردانی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار داشت: خانم‌ها در این پروژه در کنار نقش اول خود که مادری است به موازات در صنعت هم می‌درخشند و به انتخاب بانوان برای این پروژه تبریک می‌گویم.

می‌توانیم به جمع صادرکنندگان نفت سفید بپیوندیم

وی با بیان اینکه هلدینگ پتروپالایش اصفهان در همه حوزه‌ها طی یک سال گذشته به ویژه در زمینه کیفی سازی اقدامات خوبی را انجام داده است، ادامه داد: یکی از چالش‌های ما نفت سفید بود که با راه‌اندازی پروژه KHT ما می‌توانیم به جمع صادرکنندگان نفت سفید در حوزه سوخت هواپیما بپیوندیم، ضمن اینکه پالایشگاه نیز در این زمینه تولید دارد.

معاون وزیر نفت در دستور کار قرار دادن پروژه LAB  را نیز اقدام مبارکی توصیف کرد و گفت: این پروژه نیز در توسعه زنجیره ارزش صنایع پایین دستی مناسب است و ارزش افزوده برای کشور همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۵ میلیون لیتر نیاز سوخت هواپیماهای کشور است، ادامه داد: ما می‌توانیم در این زمینه صادر کننده باشیم چرا که روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر تولید نفت سفید داریم و با کیفی سازی آن می‌توانیم نقش آفرینی جدی تری داشته باشیم.

سالاری ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز توانستیم پوشش خوبی را داشته باشیم و دیگر درگیر چالش‌های این حوزه نباشیم.

وی با بیان اینکه کیفی سازی نفت گاز نیز در دستور کار بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ میلیون لیتر نفت گاز با استانداردهای یورو را تولید می‌کنیم و در بخش بنزین یورو نیز ۷۰ درصد تولید با همین کیفیت است.

مدیرعامل شرکت کلی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه برای ساماندهی ۱۲ میلیون لیتر مازوت نیز برنامه کیفی سازی داریم، گفت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این زمینه برنامه دارد و موفق هم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای ورود به بازارهای منطقه نیز در دستور کار است، ادامه داد: برای این امر از نیروهای توانمند استفاده خواهیم کرد.

سالاری با بیان اینکه هدف ما دستیابی به آخرین دستاوردهای تولید با کیفیت فرآورده‌های نفتی و انتقال این دانش به کشورهای مسلمان و ضد امپریالیستی است، ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی داریم که باید از آن بهره برداری کنیم.

پروژه KHT تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود

لیلا جعفری، مدیرعامل شرکت اکسیر ایرانیان نیز در این آئین اظهار داشت: پروژه KHT از جمله پروژه‌های شرکت اکسیر ایرانیان است که با امکان سنجی صورت گرفته IR حدود ۴۱ را دارد و این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

استفاده از بانوان توانمند در شرکت اکسیر ایرانیان

مصطفی نظری، عضو هیات مدیره شرکت اکسیر ایرانیان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه پروژه KHT  به زودی می‌تواند محصولات قابل توجهی از زنجیره نفت سفید را در منطقه و شاید در قاره آسیا به خود اختصاص خواهد داد.

وی تصریح کرد: به زودی ما شاهد کلنگ زنی پروژه‌های LAB  و LABSA خواهیم بود و آینده خوبی را برای شرکت اکسیر ایرانیان و هلدینگ پتروپالایش اصفهان و بانوان توانمند فعال در این شرکت پیش بینی می‌کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت اکسیر ایرانیان با بیان اینکه توانمند شدن در زمینه تولید مواد اولیه شوینده‌ها در کشور در سال ۱۴۰۵ چشم اندازی دست یافتنی برای اکسیر ایرانیان است، افزود: با حمایت‌های بی دریغ همه همکاران موفق خواهیم بود و امیدواریم شرکت ملی پالایش و پخش نیز از این طرح حمایت‌های لازم را داشته باشد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها