مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان ثبت نام کنند، بر تکریم اولیا و عدالت محوری در زمان ثبت نام تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۵۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛رضا رضایی،در نشست ستاد ثبت نام استان،با اشاره به ارسال شیوه نامه اجرایی ثبت نام دانش آموزان به شهرستان ها و مناطق،اظهار کرد:شیوه نامه ثبت‌نام دانش‌ آموزان در سال تحصیلی۱۴۰۲ - ۱۴۰۳باشعار«ثبت نام مطلوب،عدالت محوری،خانواده مداری» منظم به راهنمای نظارت بر این فرایند،ابلاغ شده است.

وی برتلاش جهادی و کاربست تجارب گذشته در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت مردمی تأکید کردو افزود:مدیران شهرستان ها و مناطق در انتخاب اعضای ستاد ثبت نام،به ویژگی‌هایی نظیر حسن خلق،سعه صدر و آگاهی به قوانین را مد نظر داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان،خواستار نظارت دقیق،منظم و مستمر بخش های نظارتی این اداره کل بر فرایند ثبت دانش آموزان در مرکز و سایر شهرستان ها و مناطق شد و عنوان کرد:کار نظارت به منظور رعایت حقوق شهروندی به ویژه حقوق  والدین و دانش آموزان  صورت می گیرد و باید شهرستان ها و مناطق،ذیل ستاد ثبت نام استان به این مهم توجه داشته باشند.

رضا رضایی،با بیان اینکه شناسایی و تحلیل درست مسائل فرایند ثبت نام و کاربست راه حل‌های مؤثر در راستای اجرای صحیح قوانین و مقررات جهت رفع نارسایی‌ها در دستورکار قرار گیرد؛خاطر نشان کرد:مسئولان ستاد ثبت نام در شهرستان هاباید به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به تبیین دستورالعمل ثبت‌نام برای اعضای ستاد و مدیران مدارس اقدام کنند.

وی عدم دریافت وجوه غیرمجاز و توجه به زمان و محدوده بندی جغرافیایی ثبت‌نام را مصداق تحقق حقوق شهروندی و رعایت حقوق والدین و دانش آموزان برشمرد و اذعان کرد:باید سهمیه ثبت‌نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی جنسیت و دوره تحصیلی،تعیین و به شیوه مناسب اطلاع رسانی شود.

رضایی بیان کرد:به منظور اجرای تکالیف مقرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و انسداد مبادی بی سوادی،جلوگیری از بازماندگی تحصیلی افراد لازم التعلیم،در جذب حداکثری لازم التعلیمان دوره ابتدایی باید پیگیری ثبت‌نام دانش آموزان میان پایه اقدام مؤثر انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد:جهت تسهیل ثبت نام دانش آموزان فاقد مدارک هویتی ایرانی درچارچوب ضوابط و مقررات اعلامی اقدام و در مورد اتباع خارجی حسب دستورالعمل ابلاغی هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها به عمل آید.

رضا رضایی،گفت:برای ایجادنظارت همگانی برفرایند ثبت‌نام،شکایات وگزارش‌های مردمی در سامانه پاسخگویی به شکایات،به آدرس  www.shekayat.medu.ir ثبت می شود و در اسرع وقت بررسی شود و مورد پاسخگویی قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها