تیراندازی های مرگبار و خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنان جان بسیاری را در پی تداوم اختلافات سیاستمداران آمریکایی برای تصویب قوانین سختگیرانه تر می گیرد؛ بطوریکه در طول سه روز تعطیلات آخر هفته در این کشور، هشت نفر کشته و ۷۱ نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۴۱۰۲۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان آرشیو خشونت مسلحانه که خشونت‌ های مسلحانه در آمریکا را ثبت می‌کند، گزارش داد که از روز شنبه در ۱۵ مورد تیراندازی جمعی در ۱۲ ایالت آمریکا، هشت نفر کشته و ۷۱ نفر زخمی شده‌اند.

مرگبارترین تیراندازی در این کشور در روز شنبه در یک تجمع موتورسیکلت سوارها در نیومکزیکو رخ داد که در نتیجه این تیراندازی سه نفر کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند. مقامات گفتند که عوامل این تیراندازی به باندهای موتور سوار وابسته بودند و حداقل یک نفر به قتل متهم شده است.

تیراندازی دیگر در روز دوشنبه در نزدیکی یک ساحل در منطقه هالیوود در ایالت فلوریدا رخ داد که در آن ۹ نفر زخمی شدند. این بیشترین تعداد زخمی ها در جریان یک تیراندازی جمعی در سه روز گذشته در آمریکا است. سه نفر از مجروحان این تیراندازی کودک هستند.

دومین تیراندازی جمعی در روز یکشنبه رخ داد که در آن هشت نفر در پارکینگی خارج از یک استادیوم در نزدیکی فیلادلفیا مجروح شدند. طبق گزارش ها، حدود ۱۰۰ جوان در پارکینگ جمع شده بودند تا پایان سال تحصیلی و تعطیلات آخر هفته را جشن بگیرند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا نیز گزارش داد که حداقل ۱۶ نفر بر اثر تیراندازی‌ها در طول سه روز گذشته کشته و ده‌ها نفر زخمی شده اند.

سازمان آرشیو خشونت مسلحانه در آمریکا گزارش می دهد که روزانه به طور متوسط ۱۱۷ نفر در آمریکا در تیراندازی های جمعی مورد اصابت گلوله قرار می گیرند و کشته می شوند، در حالی که ۲۱۰ نفر دیگر در جریان این تیراندازی ها مجروح می شوند.

این سازمان در عین حال می گوید که روزانه در آمریکا ۴۶ نفر با اسلحه به قتل می رسند. 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها