بررسی داده‌های پهنه‌ای میانگین دما نشان می‌دهد که دمای کشور در هفته نخست خرداد ماه حدود ۱.۵ درجه گرمتر از شرایط نرمال بوده است.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس سازمان هواشناسی کشور پیش تر اعلام کرده بود: رشد دمای هوا در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است و دمای میانگین کشور در پنج دهه گذشته معرف افزایش دمای دهه‌ای تقریباً با شیب ۴/. درجه سلسیوس است که حدود دو برابر آهنگ افزایش جهانی و بیانگر گرمایش محیط و تغییر اقلیم کشور با سرعت بیش از میانگین جهانی است.

وی گفته بود: در ایران که شمال و جنوب آن به ترتیب در عرض‌های میانی و جنب حاره‌ای قرار داد، تغییرات اقلیمی بیش از میانگین تغییرات جهانی است و همزمان الگوهای بارش تجمعی سالانه کشور نشان از روند کاهشی در پنج دهه گذشته داشته است.

امروز (دوشنبه) سازمان هواشناسی اعلام کرد: بررسی داده‌های پهنه‌ای میانگین دما نشان می‌دهد که دمای کشور در هفته نخست خرداد ماه حدود ۱.۵ درجه گرمتر از شرایط نرمال بوده است.

میانگین دمای کشور در این مدت حدود ۲۵.۸ درجه سلسیوس بوده که در شرایط نرمال باید ۲۴.۳ درجه می بود. این افزایش دما با درجات مختلف در ۲۷ استان کشور روی داده که بیشترین افزایش با میزان ۴.۷ درجه سلسیوس در استان گلستان رخ داده است.

همچنین دمای چهار استان در شرایط نرمال یا اندکی خنک‌تر از نرمال بوده است. این استان‌ها شامل لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و کردستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها