رمزگشایی از سفر سلطان
«جام‌جم» از محورهای مختلف سفر سلطان عمان به ایران گزارش‌ می‌دهد

رمزگشایی از سفر سلطان

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۰۳

به گزارش جام جم آنلاین،​ قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با دکترعلی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با او پیرامون مسائل دوجانبه به ویژه نحوه اجرای توافق نامه اخیر امنیتی میان دو کشور و همچنین مهم ترین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار دکتر احمدیان با اشاره به ریشه های مشترک دینی، مذهبی و تمدنی طولانی میان ایران و عراق، آن را تضمین کننده روابط عمیق و گسترده دو کشور دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از حکومت برخواسته از اراده مردم در عراق بوده است؛ تصریح کرد، خون شهدای دو کشور در مبارزه بی امان با تروریسم و ناامنی در هم آمیخته و بارزترین آن شهادت سرداران بزرگ مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

دکتر احمدیان، توافق نامه امنیتی اخیر که حاصل ماه‌ها گفتگو و تلاش مشترک نهادهای ذیربط دو کشور است را اقدامی بسیار مناسب و راهبردی توصیف کرد و بر اجرای دقیق مفاد آن تاکید نمود.

وی تصریح کرد؛ انتظار داریم دولت عراق در چارچوب این توافق نامه، هرچه سریع تر ضمن پایان دادن به حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور، امنیت مرزهای این کشور با ایران را تضمین کند.دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیگیری و اجرای سایر توافقات میان ایران و عراق به ویژه توافقات اقتصادی میان دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تعمیق همه جانبه روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشور دوست و برادر عراق می باشد و برای اجرای این سیاست در همه ابعاد آماده همکاری و تعامل دوجانبه و چند جانبه هستیم.

در این دیدار نیز قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با تبریک انتصاب دکتر احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنيت ملي جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد؛ دولت و نهاد امنیت ملی عراق مصمم و آماده است که چون گذشته با تداوم ارتباطات نزدیک و مستمر در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران، همکاری و تعامل داشته باشد.

مشاور امنیت ملی عراق، با اشاره به روابط ممتاز دو کشور که همواره تدوام داشته گفت: امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می دانیم.

وی، رایزنی مستمر میان مقامات عالی دو کشور به منظور تسریع در اجرای توافقات فی مابین به ویژه در ابعاداقتصادی و امنیتی را زمینه ساز ثبات و پیشرفت دو کشور دانست و گفت: من به همراه یک هیات عالی رتبه به دیدار شما آمده ام و بر پای بندی عراق به توافقی که اخیراً بین دو کشور امضا شد تاکید می کنم.

وی افزود: این توافق برخواسته از ایمان و اعتقاد ما است؛ زیرا ثبات و توسعه ایران و عراق را تضمین کننده ارتقاء ضریب امنیت ملی دو کشور و بستر ساز آرامش و پیشرفت در منطقه می دانیم.

در ابتدای این دیدار قاسم الاعرجی پیام تبریک سودانی، نخست وزیر عراق را به دکتر احمدیان تقدیم و گفت من حامل سلام های گرم ایشان به شما هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها