وزیر کشور در سفر یک روزه خود به کرمانشاه از تلاش برای شبانه روزی شدن پایانه بین المللی مرز خسروی در ایام اربعین برای اولین بار در طول سال های اخیر خبر داد و گفت: بررسی پیشرفت پروژه های استان از دیگر موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۹۶۳۸

جام جم آنلاین؛ « احمد وحیدی» صبح روز پنجشنبه چهارم خرداد با استقبال استاندار ، فرماندهان نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان استان از طریق فرودگاه شهید اشرفی وارد کرمانشاه شد.

وحیدی در بدو ورود در جریان آخرین وضعیت طرح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه قرار گرفت که از حدود یک ماه پیش آغاز شده و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

مرز بین المللی خسروی ظرفیت بسیار خوبی برای اربعین حسینی است

وزیر کشور همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همینکه امکان تردد زوار از مرز خسروی فراهم شده جای خوشحالی است چراکه این مرز ظرفیت بسیار خوبی در حوزه اربعین حسینی برای تردد و سفر زائران فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته امسال هم تردد زوار حسینی از طریق مرز خسروی همچنان برقرار خواهد بود و به دنبال تقویت زیرساخت‌های این مرز برای ارایه خدمات گسترده تر به زائران هستیم.

وحیدی بررسی روند پیشرفت پروژه ها و اقدامات مصوب را یکی دیگر از اهداف سفر خود به کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در این سفر مشکلات و مسائل مرتبط به‌ حوزه پروژه های در دست اقدام بررسی می شود‌.

حضور وزیر کشور در حرم احمد بن اسحاق

احمد وحیدی وزیر کشور در ادامه سفر یک روزه خود از ساختمان فرمانداری سرپل ذهاب بازدید و وضعیت ساختمان های اداری ، مراکز فرهنگی ، هنری ، کتابخانه ها و مساجد سرپل که بر اثر زلزله آسیب دیده و نیازمند بازسازی هستند را بررسی کرد.

بازدید وزیر کشور از پایانه بین المللی خسروی قصرشیرین و منذریه عراق

وزیر کشور در ادامه و با همراهی استاندار و مسئولان استان کرمانشاه از مرز بین المللی خسروی و منذریه عراق بازدید و آخرین وضعیت آمادگی این مسیر برای تردد زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.

در این بازدید دکتر صحرایی، استاندار کرمانشاه وضعیت تکمیل طرح های زیرساختی و توسعه پایانه خسروی را به اطلاع وزیر رساند و نیازهای و کمبودهای این مرز بین المللی را تشریح کرد.

همچنین در بازدید وزیر کشور از پایانه منذریه عراق، مدیر این پایانه و بخشی از مسئولان مرزبانی عراق حضور داشتند و از پیگیری برای توسعه پایانه با هدف تسهیل تردد زوار خبر دادند.

شبانه روزی شدن مرز خسروی را در ایام اربعین به صورت جدی پیگیری می‌کنیم

وزیر کشور در حاشیه بازدید از پایانه خسروی از پیگیری شبانه روزی شدن این مرز به عنوان یک اولویت خبر داد و گفت: برقراری امکان تردد ۲۴ ساعته نیازمند موافقت طرف عراقی برای تامین امنیت لازم است و در حال انجام مذاکره برای دستیابی به توافقات نهایی هستیم.

وحیدی با بیان اینکه خسروی از امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای عبور زوار حسینی برخوردار است، افزود: سال گذشته حجم قابل توجهی از زائران اربعین از این مرز عبور کردند و امسال هم می تواند پذیرای خیل عظیمی از این افراد باشد.

وی با اعلام اینکه در مرز خسروی برنامه‌ها، هماهنگی‌ها و اقدامات خوبی با مدیریت استاندار کرمانشاه و کمک دستگاه‌های مختلف در حال انجام است، گفت: افزایش زیرساخت‌های اقامتی، بهداشتی-درمانی، تسهیل تردد و سایبان ها و دیگر نیازهای مرز از جمله اقدامات در حال انجام است.

وزیر کشور همچنین فراهم کردن امکان افزایش تردد زوار از مرز خسروی را از جمله برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طرف عراقی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش تردد زوار اعلام آمادگی کرده است و در مقایسه با سال گذشته شرایط بهتری در مرز خسروی فراهم خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه سال گذشته در برخی روزها بیش از ۳۰ هزار نفر از این مرز گذر کردند و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم در سال جاری این تعداد به صد هزار نفر و حتی بیشتر هم برسد، پیرامون ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی نیز گفت: ما خواهان فراهم شدن این امکان هستیم البته این موضوع نیازمند موافقت نهایی طرف عراقی برای فراهم شدن امنیت برای تردد زوار است و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها