امتحانات همه پایه‌های تحصیلی متوسطه نهایی خواهد بود
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

امتحانات همه پایه‌های تحصیلی متوسطه نهایی خواهد بود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

آغاز ثبت نام در بخش دانش آموزی بیست و پنجمین دوره جشنواره جوان خوارزمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در اولین جلسه کمیته اجرایی بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی از آغاز ثبت نام در بخش دانش آموزی بیست و پنجمین دوره جشنواره جوان خوارزمی تا 31 خرداد 1402 خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۹۵۷۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛اصغر پارسا گفت:جشنواره جوان خوارزمی با اهدافی نظیر شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزی،آشنایی دانش آموزان با پژوهش و ترویج فرهنگ نوآوری و...برگزار می شود.
 
وی افزود:این جشنواره برای تمامی دانش آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه (به جز داوطلبان آزاد) در 18 گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی،مکانیک،برق والکترونیک،کامپیوتر،فیزیک و نجوم،فناوری نانو،شیمی، مکاترونیک،علوم زیستی و پزشکی،زبان و ادبیات فارسی،علوم شناختی،علوم اجتماعی و روان شناسی،علوم دینی و قرآن پژوهی،هنر،عمران و معماری،ریاضی،سلول های بنیادی و هوش مصنوعی آغاز به کار کرده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت:تمامی علاقمندان به شرکت در جشنواره جوان خوارزمی می توانند تا تاریخ 31 خرداد 1402 از طریق درگاه سامانه ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی به نشانی kharazmi.sampad.gov.ir نسبت به ثبت نام طرح خود اقدام کنند.
 
پارسا،تصریح کرد:برگزیدگان اول تاسوم جشنواره جوان خوارزمی ازتسهیلاتی نظیرامتیاز ورود به دانشگاه،عضویت در بنیاد ملی نخبگان و مزایای آن بهره مند می شوند.
 
وی خاطرنشان کرد:رتبه های اول تا سوم جشنواره جوان خوارزمی در دوره های دانش آموزی به شرط مشارکت حداقل 50 درصد در دستاورد حائز رتبه، برای ورود به دوره های تحصیلی بلافاصله بعدی (کارشناسی پیوسته و ناپیوسته)،در صورت شرکت در آزمون سراسری و کسب حد نصاب 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد درهر کد رشته محل،به تعداد 10 درصد مازاد بر ظرفیت توسط سازمان سنجش آموزش کشور،به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت:پس از معرفی برگزیدگان از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره جوان خوارزمی (سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران)،برگزیدگان به منظور بهره مندی از تسهیلات بنیاد نخبگان،ضروری است با مراجعه به سامانه اطلاعاتی به نشانی www.sina.bmn.ir مشخصات و اطلاعات مربوط را ثبت کنند تا امکان بررسی درخواست آنان مطابق تسهیل مورد نظر فراهم شود و بر اساس شیوه نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان جشنواره های خوارزمی،حداقل سهم در طرح برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان 20 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها