مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان مطرح کرد:

بررسی مسائل عمرانی شهر اصفهان در چهارمین برنامه «پنجشنبه‌های فناور»

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهارمین برنامه پنجشنبه‌های فناور به موضوع عمران اختصاص دارد، گفت: در این جلسه به‌دنبال آن هستیم که نیازهای حوزه سازمان عمران شهرداری را جزئی‌تر مطرح کنیم تا مجموعه‌های دانش‌بنیان مطابق با نیازهای شهرداری، فعالیت‌های خود را ارائه دهند.
کد خبر: ۱۴۰۹۴۶۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ مرتضی نصوحی امروز پنجشنبه چهارم خردادماه در ویژه‌برنامه پنجشنبه‌های فناور که با موضوع «فناوری‌های نوین عمرانی، چالش‌ها و راهکارها» در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با برگزاری جلسات پنجشنبه‌های فناور، روزبه‌روز بر کیفیت برگزاری این جلسات و تجربه ما افزوده می‌شود، امروز نیز چهارمین جلسه پنجشنبه‌های فناور با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

وی افزود: در این همایش با توجه به کسب تجربیات گذشته، موفق به برگزاری تور فناوری پیش از برگزاری این همایش برای شرکت‌های دانش‌بنیان شدیم که امیدواریم با اطلاعات و آماری که در چنین جلساتی به بحث و نظر گذاشته می‌شود، رابطه بین نیازها و توانمندی‌ها برقرار شود و به هدف غایی خود که اداره مدرن شهر اصفهان است، دست پیدا کنیم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه پنجشنبه‌های فناور بیشتر با هدف ارائه نیازهای مجموعه شهرداری در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط با سازمان‌ها به مجموعه‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود تا از این طریق چالش‌های سازمان‌های ذیل شهرداری اصفهان مطرح و راهکارها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین همایش پنجشنبه‌های فناور به موضوع عمران اختصاص دارد، در این راستا به دنبال پیشرفت امور و کیفیت‌بخشی جلسات، پیش از برگزاری جلسه، تور فناوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد که جمعی از فعالان در عرصه عمران و مصالح از کارخانه صفه سازمان عمران شهرداری اصفهان بازدید کردند و از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که در فرایند تولید و روش اجرا بود، از جمله تجهیزاتی که استفاده می‌کنند، آشنا شدند.

نصوحی با بیان اینکه در جلسات پنجشنبه‌های فناور به دنبال آن هستیم که نیازهای حوزه سازمان عمران شهرداری اصفهان را جزئی‌تر مطرح کنیم، اظهار کرد: در این جلسات پس از مطرح‌شدن چالش‌ها، یک بازه زمانی خواهیم داشت که مجموعه‌های دانش‌بنیان مطابق با نیازهای شهرداری، فعالیت‌های خود را ارائه دهند که در صورت مثبت بودن نتایج، منجر به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای جلسات پنجشنبه‌های فناور گذشته گفت: پس از برگزاری همایش پنج شنبه‌های فناور در حوزه آب، حمل‌ونقل و خدمات شهری تعاملات مثبتی بین مجموعه دانش‌بنیان و شهرداری رقم خورد که به عقد قرارداد ختم شد؛ به‌عنوان مثال در موضوع تصفیه‌خانه‌ها و نانو ازن‌ها قراردادی امضا شد که پیشرفت خوبی داشته است، همچنین در حوزه حمل‌ونقل و تولید موتورهای برقی میان شرکت دانش‌بنیان و حوزه سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه در افق نگاهی خود در برگزاری پنجشنبه‌های فناور محدود به شرکت‌های دانش‌بنیان درون‌استانی نیستیم، اظهار کرد: در این راستا در چهارمین جلسه پنجشنبه‌های فناور شرکت دانش‌بنیان از استان تهران و خراسان رضوی به ارائه راهکارها و برنامه‌های خود در حوزه چالش‌های عمران می‌پردازند که این نویدی برای ارتباطات و تعاملات بیشتر است.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم باید در ادامه فعالیت خود به انتشار محتوای الکترونیکی جلسات پنجشنبه‌های فناور در سراسر کشور بیشتر بپردازیم و از حضور و ایده و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فرااستانی در حل‌وفصل چالش‌های مدیریت شهری بهره ببریم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها