در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن عنوان شد:

کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان، بسیار فراتر از نمونه خارجی است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: درصدد هستیم با همفکری و مشورت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه پنجشنبه‌های فناور چالش‌های حوزه عمران را رفع کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۹۴۶۰

جام جم آنلاین اصفهان؛ امیر عباس رحمتی امروز پنجشنبه چهارم خرداد ماه در ویژه برنامه پنجشنبه‌های فناور که با موضوع «فناوری‌های نوین عمرانی چالش‌ها و راهکارها» در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری به‌دلیل گستردگی فعالیت‌ها در دو بخش تولید و اجرا مورد توجه همگان در سطح شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه سازمان عمران شهرداری در حوزه تولید و اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین مصالح ساختمانی همچون آسفالت سال‌های سال سابقه فعالیت دارد، گفت: بر این اساس با توجه به گستردگی فعالیت‌های این سازمان با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم، لذا در صدد هستیم با همفکری و مشورت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه پنجشنبه‌های فناور چالش‌های این حوزه را رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تصریح کرد: پروژه‌های در دست اقدام سازمان عمران گسترده است که می‌توان به تولید مصالح مختلف، اجرای درزهای پل‌ها، احداث خیابان‌ها و معابر و ابنیه‌های کوچک و بزرگ اشاره کرد، لذا در روند پیشرفت کار چالش‌ها روز به روز بیشتر شده است که احساس نیاز به تحقیق و توسعه در این عرصه بیشتر مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تبیین چالش‌های سازمان عمران شهرداری برای شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: بازیافت دپوی یک میلیون تن خاک و ماسه در مجتمع تولیدی صفه، نخستین چالش پیش‌روی این سازمان است، همچنین کاهش مصرف سیمان در تولید بتن با توجه به نوع سنگ‌دانه‌های موجود از دیگر موضوعات و نیازهای سازمان است.

رحمتی با بیان اینکه مصالح جایگزین با قابلیت مصرف کمتر آب در احداث راه‌ها دیگر نیاز سازمان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آب ابر چالش کشور ایران است و در تهیه مصالح ساختمانی و راه، آب بسیار زیادی مصرف می‌شود، ضروری است به سمت تولید مصالح با آب کمتر حرکت کنیم.

وی متذکر شد: از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور که در عرصه‌های مختلف مصالح ساختمانی، تجهیزات عمرانی، آی‌تی و نرم‌افزاری و تولید قطعات صنعتی می‌توانند به سازمان عمران شهرداری اصفهان در رفع چالش‌های آن کمک کنند، دست یاری دراز کرده و آماده میزبانی از آنها برای برگزاری تورهای فناوری‌های مختلف جهت تشریح چالش‌های خود در عرصه‌های مختلف هستیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها