سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام :

آسایش و امنیت ایران اسلامی مدیون مجاهدت های شهداست

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ارزش فعالیت های بخش تعاونی در استان بر اساس آخرین ارزیابی ها افزون بر ۶۶۷ میلیارد ریال است
کد خبر: ۱۴۰۹۳۹۶

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا ؛ نورالدین الیاسی  در نشست منطقه ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون را متنوع و پایدار اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۴ هزار فرصت شغلی در فضای اقتصادی تعاونی‌های استان شکل گرفته و این روند همچنان رو به رشد است.

وی تعداد تعاونی‌های استان را سه هزار و ۷۰ مورد در ۱۳ گرایش و با سرمایه ثبتی ۶۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف از تولید محصولات ساختمانی تا صنایع دانش‌بنیان، ورود مؤثری را در سال‌های اخیر داشته‌اند و بخش عظیمی از ظرفیت‌های گردشگری برخی نقاط استان نیز در قالب تعاونی اداره می‌شود.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تاکید کرد: از یک هزار و ۴۷۱ تعاونی فعال در سطح استان، ۶۵۸ تعاونی در حوزه کشاورزی، ۳۸۲ تعاونی در خدمات و ۱۷۹ تعاونی در زمینه صنعت فعالیت دارند.


الیاسی فعالیت هفت شرکت تعاونی مرزنشینان را در استان ایلام یادآور شد و اضافه کرد: حمایت و همراهی از این شرکت‌های تعاونی زمینه‌ساز اشتغال و درآمدزایی مناسب شده است.


وی تاکید کرد: تقویت و توسعه تعاونی ها در مناطق مختلف استان از اولویت های این اداره کل است تا فعالیت آنها متمرکز در مرکز استان نباشد و سایر مناطق استان نیز گستردگی تعاونی‌ها را با تنوع تولید محصولات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف شاهد باشند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ را برای تعاونی‌های فعال یادآور شد و ادامه داد: با هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری، از طریق منابع تبصره ۱۸ با تخصیص اعتبارات و تسهیلات کم بهره در خدمت فعالان این بخش خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها