اسامی داوران مرحله نیمه‌ نهایی جام حذفی اعلام شد

اکرمی به استقلال رسید صفایی به پرسپولیس

در دومین دیدار نیمه نهایی جام حذفی سرخ پوشان پایتخت به مصاف شاگردان ساکت الهامی خواهند رفت.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۳۷
نویسنده محدثه صادقی نیک

به گزارش جام جم آنلاین، تیم‌ های پرسپولیس و هوادار در دومین دیدار مرحله نیمه‌ نهایی جام حذفی ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه 4 خرداد در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) به مصاف هم می‌ روند تا تیم پیروز این رقابت، هفته آینده دیدار فینال را مقابل برنده بازی تیم ‌های استقلال و نساجی برگزار کند.

این سومین بازی ایست که در این فصل دو تیم به مصاف هم می روند. که در بازی رفت پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و در بازی برگشت هوادار موفق شد یک بر صفر پرسپولیس را ر ورزشگاه آزادی از پیش رو بردارد و آنها را در مسیر قهرمانی دچار چالش کند. با این وجود سرخ پوشان پایتخت برای جبران باخت قبلی خود و همچنین رسیدن به دومین جام و فتح دو گانه با انگیزه بالایی وارد میدان خواهند شد.

شاگردان گل محمدی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی، ابتدا در ضربات پنالتی ون پارس اصفهان را مغلوب کرد، سپس سپاهان را در خانه‌ اش حذف کرد و بعد از آن در تهران از سد گل‌ گهر سیرجان گذشت.

آنها باید در نیمه نهایی با تیمی به رقابت بپردازند که سرمربی این تیم یکی از پرافتخارترین سرمربی های جام حذفی فوتبال ایران است و در سه سال اخیر در دو جام حذفی تیم های تراکتور تبریز و نساجی مازندران را قهرمان کرده است؛ ساکت الهامی که فصل گذشته سرمربیگری تیم نساجی مازندران را برعهده داشت، توانست با شکست استقلال به مرحله نیمه نهایی صعود کند و در ادامه با شکست مس کرمان و آلومینیوم اراک جام قهرمانی را از آن خود کند. به این ترتیب ساکت الهامی نیز از انگیزه بالایی برخوردار است تا سومین قهرمانی جام حذفی را با هوادار بدست آورده و نام خود را پررنگ تر کند و همچنین به عنوان یک مربی صد در صد استقلالی، بتواند قهرمان لیگ را برتر را شکست دهد و مانع از کسب دومین جام آنها شود.

تیم هوادار نیز برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی به سختی از سد چادرملوی اردکان گذشت، در ضربات پنالتی برابر مس رفسنجان برنده شد و در آخرین گام در خانه استقلال ملاثانی به برتری دست یافت.

پرسپولیس تا چند هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر در رده سوم قرار داشت اما با شکست استقلال در دربی و همچنین با کسب پیروزی‌ های متوالی از غفلت سپاهان که در تبریز به تراکتور باخته بود و در خانه مقابل ملوان به تساوی رسید نهایت استفاده را برد و توانست برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر شود و این در حالی بود که تیم هوادار لیگ برتر را با 4 مساوی پیاپی و با 33 امتیاز و ایستادن در رده دهم جدول تمام کرد.

به این ترتیب هردو تیم برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی از انگیزه بالایی برخوردار هستند و با آمادگی کامل وارد میدان شده و به رقابت خواهند پرداخت اما نبود تماشاگر و سکو های خالی می تواند انگیزه آنها را کم کند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه 8 بازیکن پرسپولیس تک اخطاره هستند و اگر در این بازی کارت زرد دیگری دریافت کنند بازی فینال که شاید دیدار با استقلال باشد را از دست خواهند داد.

باید دید که نتیجه این دو دیدار مرحله نیمه نهایی چه خواهد شد و کدام یک از چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی به فینال خواهند رسید و آیا در فینال جام حذفی و رقابت تصاحب جام، شاهد دربی  خواهیم بود یا خیر؟

به احتمال زیاد، شاهد دربی در فینال خواهیم بود

به همین منظور با محمدرضا مهدوی، بازیکن سابق تیم پرسپولیس به گفتگو پرداختیم.

مهدوی در ابتدا در خصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: اول از همه به تیم بزرگ پرسپولیس، کادر فنی و مدیریت، بازیکنان این تیم و هواداران خوبشان تبریک عرض می کنم و امیدوارم در جام حذفی هم شگفتی ساز شوند و قهرمانی را بدست آوردند.

وی ادامه داد: اگر چه تیم هوادار، تیم خوب و قابل احترامی است و داشتن مهره ای کلیدی مثل مسعود شجاعی و تجربه بالای این بازیکن می تواند به این تیم کمک کند ولی با این حال در طرف مقابل ما پرسپولیس را داریم؛ پرسپولیسی که با اقتدار قهرمانی های زیادی بدست آورده واقتدار خودش را در لیگ های مختلف ایران به نمایش گذاشت و توانست هشتمین قهرمانی لیگ برتر را کسب کند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص احتمال تکرار دربی در جام حذفی بیان کرد: من فکر می کنم با درصد خیلی زیادی استقلال و پرسپولیس در فینال با هم دیدار خواهند کرد و شاهد دربی جذابی خواهیم بود.

مهدوی افزود: یک نکته جالبی که وجود دارد این است که به امید خدا پرسپولیس دوباره قهرمان خواهد شد؛ ولی اگر قهرمان هم نشد مجددا در سوپر جام با استقلال روبرو خواهد شد و دربی جالبی خواهیم داشت.

مهدوی در خصوص عملکرد پرسپولیس در این فصل گفت: پرسپولیس با درایت یحیی گلمحمدی نقاط ضعف سال گذشته ی خود را ترمیم کرد. او با افزودن بیرانوند درون دروازه و پورعلی گنجی و گولسیانی در دفاع میانی، استحکام و سطح دفاعی خود را بشدت تقویت کرد و در نتیجه هر تیمی کمترین گل را بخورد مطمئنا قهرمان خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: من فکر می کنم پرسپولیس مدیون هواداران خوب و بازیکنان  باغیرتش هست؛ آنها بطور تمام و کمال در اختیار تیم بودند. همچنین یحیی با وجود این همه معضل و مشکلی که برای تیمش پیش آمد ایستادگی کرد و به همه ثابت کرد که یک مربی فهیم و با دانش است.

مهدوی در پاسخ به این سوال که کدام یک از بازیکنان پرسپولیس بهترین بازیکن این فصل بوده است؟ خاطر نشان کرد: از علی بیرانوند گرفته تا محمد عمری جوان و ذخیره های تیم، سعید صادقی، ترابی، امیری و واقعا همه بازیکنان خیلی خوب عمل کردند و همگی عالی بودند و نام بردن از یک فرد کار سختی است پس در این باره بنظر من بنویسید "پرسپولیس، بهترین بازیکن باشگاه بزرگ پرسپولیس بود."

این پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: مجددا به هوادارها تبریک عرض می کنم و تشکر میکنم که با تمام توان پشت تیم محبوب خود ایستادند و از آن حمایت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها