رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

مردم باید با رضایت خاطر مالیات پرداخت کنند

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور رویکرد مهم کنش گری ارتباطی در سازمان امور مالیاتی کشور را افزایش سطح تمکین مؤدیان عنوان کرد و گفت: وقتی می‌توانیم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را به نحو مطلوب و شایسته‌ای تحقق بخشیم که نزد مردم رضایت نسبی از پرداخت مالیات ایجاد نماییم.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۱۵

به گزارش جام جم آنلاین تهران، دکتر محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در همایش ارتباطات و روابط عمومی که با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، جمعی از معاونان و مدیران ستادی سازمان و مسئولان روابط عمومی استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بیان دقیق، شفاف و مستدل امر خطیر مالیات ستانی برای همگان و نقش آن در بهبود کارایی حاکمیت در اداره کشور از وظایف حساس و کلیدی روابط عمومی است.

دکتر سبحانیان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها امروزه نقش و جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان کشور دارند، افزود: این قشر با تعامل مستمر و ارتباط مؤثر با رسانه‌های جمعی ضمن اطلاع‌رسانی بهنگام و صحیح دستاوردهای سازمان، زمینه مشارکت حداکثری مخاطبان و همراهی آحاد جامعه با اهداف دستگاه را فراهم می‌سازند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: یکی از الزامات امر کنش گری ارتباطی در نظام مالیاتی کشور تبیین و تشریح تحولاتی است که در این نظام جریان دارد. در حال حاضر نظام مالیاتی کشور در حال پوست‌اندازی از جایگاه سنتی به مرتبه هوشمندسازی و داده محوری است که چنانچه این تحول به نحو احسن برای مردم و حاکمیت تبیین و تشریح شود مردم و مؤدیان از بسیاری از وظایف و تکالیف خود به نحو شایسته‌ای آگاه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مأموریت روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور با مقوله‌ای تحت عنوان «فرهنگ‌سازی مالیاتی» آمیخته شده، تأکید کرد: روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور از این حیث کارکردی دوگانه دارد که باعث شده است تا این روابط عمومی از حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی صرف خارج شده و نقش های کلیدی و کارکردهای خاصی در ارتباط با مقوله فرهنگ‌سازی ایفا نماید.

دکتر سبحانیان در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه تلاشگران عرصه روابط عمومی، عنایت ویژه به جایگاه روابط عمومی و کمک به آن در موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های ارتباطی و فرهنگی در حوزه نظام مالیاتی را خواستار شد و افزود: هزینه کردن در حوزه روابط عمومی نوعی سرمایه‌گذاری برای نظام مالیاتی محسوب می‌شود و یک بازی برد-برد است که در آخر دستاوردهای خوبی را نصیب نظام مالیاتی کشور می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها