بعد از بسته شدن پرونده بیست و دومین دوره لیگ برتر، حالا به ایستگاه پایانی جام حذفی هم رسیده ایم.
کد خبر: ۱۴۰۹۰۹۴
نویسنده محدثه صادقی نیک

به گزارش جام جم آنلاین، پرسپولیس، استقلال، هوادار و نساجی مازندران چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام حذفی می باشند.

به این ترتیب چهارشنبه 3 خرداد استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی مازندران می رود و پرسپولیس پنج شنبه 4 خرداد در ورزشگاه دستگردی با هوادار دیدار می کند؛ گفته می شود با توجه به مناسب نبودن زیرساخت های ورزشگاه دستگردی جهت حضور تماشاگران از جمله گیت های بلیت فروشی، پارکینگ و... مسابقه این دو تیم بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و همین مسئله باعث اعتراض پرسپولیسی ها شده است.

نکته شایان توجه این که استقلال با فاصله زیاد، رکورددار حضور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی می باشد. استقلال تا به حال 13 بار به فینال مسابقات جام حذفی صعود کرده و موفق به کسب 7 عنوان قهرمانی شده و 6 بار در فینال جام حذفی بازنده شده است. این در حالیست که پرسپولیس 8 بار به فینال رسیده و 6 بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

استقلال که از کسب جام در لیگ برتر ناکام مانده،  حالا به دنبال کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی می باشد. البته با توجه به عدم کسب مجوز حرفه ای، به نظر می رسد آبی پوشان بازهم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده اند ولی این دلیل نمی شود که  برای قهرمانی دوباره تلاش نکنند. سایر تیم ها نیز تمایل دارند استقلال قهرمان حذفی شود زیرا در آن صورت شانس دیگر تیم های لیگ برتر برای حضور در آسیا بیشتر خواهد شد.

 آبی پوشان پایتخت برای رسیدن به نیمه نهایی مسیر سختی را طی کردند و دو تیم لیگ برتری تراکتور تبریز و ملوان انزلی را شکست دادند و بعد هم به سختی از سد تیم پارس جنوبی جم گذشتند.

در مرحله نیمه نهایی نیز باید به مصاف تیم نساجی، قهرمان فصل گذشته ی جام حذفی برود. نساجی در فصل گذشته در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد و استقلال را از مسابقات کنار گذاشت. و در ادامه نیز شاگردان ساکت الهامی با شکست آلومینیوم اراک قهرمان جام حذفی شدند.

نساجی در این فصل دوبار با تغییر سرمربی روبرو شد؛ آنها  بعد از الهامی، فصل را با حمید مطهری شروع کردند اما در ادامه، انرخوس اسپانیایی هدایت این تیم را برعهده گرفت. این مربی اسپانیایی در لیگ برتر هیچ بردی به دست نیاورد اما در یک چهارم نهایی تیم پیکان را 3 بر صفر شکست داد تا حریف آبی پوشان پایتخت شود.

عملکرد تیم نساجی در لیگ برتر نشان می دهد که این تیم با 44 گل خورده بعد از نفت مسجد سلیمان سقوط کرده و دومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارد و استقلال نیز با 52 گل زده از پرسپولیس و سپاهان بیشتر گل زنی کرده است.

در جریان رقابت های لیگ برتر استقلال در بازی رفت نساجی را 3 بر یک شکست داد و در بازی برگشت در قائمشهر به تساوی یک بر یک رضایت داد و فردا سومین تقابل دو تیم در این فصل است. 

گفتنی است با توجه به باخت 4 بر صفر نساجی در بازی هفته گذشته خود در مقابل پرسپولیس، بعید بنظر می رسد این تیم بتواند دروازه خود را مقابل استقلال بسته نگه دارد.

به هر ترتیب، در صورت پیروزی استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، این دو تیم محبوب پایتخت، برای کسب جام به مصاف هم خواهند رفت و شاهد یکی از جذاب ترین و حساس ترین دربی ها خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها