معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد :

برای تامین ریل پروژه ها، صرفاً روی ذوب آهن اصفهان حساب می کنیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موفقیت‌های دختران مسلمان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و اجتماعی گفت: این موفقیت‌ها ریشه در باور دختران و تکریم آن‌ها از سوی جامعه دارد.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۳۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ فرزانه کلاهدوزان امروز یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه در نطق میان دستور هشتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: دختران چشمه‌های مهربانی خانواده و لبخند خدا به پدر و مادر هستند.

وی افزود: در جوامع مختلف نگاه متفاوتی به دختران و زنان وجود دارد و جایگاه‌های متفاوتی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، در این میان نگاه اسلام به زنان و دختران فراتر از همه جوامع است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اسلام نه تنها مانع رشد و کمال زنان نمی‌شود، بلکه نگاه ویژه‌ای به آنها در خانواده و جامعه دارد، گفت: در جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه‌ای در راهبرد انقلاب از سوی بنیان‌گذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب نسبت به زنان و دختران وجود دارد.

وی با اشاره به موفقیت‌های دختران مسلمان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و اجتماعی گفت: این موفقیت‌ها ریشه در باور دختران و تکریم آن‌ها از سوی جامعه دارد.

کلاهدوزان تصریح کرد: دختران مسلمان این واقعیت را تداعی کرده‌اند که با اعتماد به خداوند و خود می‌توانند در هر عرصه‌ای ورود کنند و پایانی موفقیت‌آمیز داشته باشند؛ دنیای دخترانه را هرکسی نمی‌تواند به خوبی درک کند، مگر کسی که خود دختر باشد یا با آن‌ها هم‌زبان شود.

وی با بیان اینکه این نگاه دخترانه در جلسات مدیریت شهری و بازدیدها از مراکز دخترانه احصا شده است، گفت: یکی از نیازهای آن‌ها، فضای مناسب برای فعالیت و تفریح است، با توجه به تعدد تشکل‌ها و سمن‌های ویژه دختران که با هدایت آن‌ها فعالیت می‌کنند، اعلام نیاز به مراکز رشد از سوی دست‌اندرکاران سمن‌ها و تشکل‌ها زیاد بوده است، لذا با پیگیری‌های انجام شده مکانی در مرکز اصفهان بازسازی شده است که برای این مهم در نظر گرفته خواهد شد.

نگاه تأمل برانگیزی به پیری جمعیت داشته باشیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جهان امروز بی‌نیاز از نفوس جمعیت نیست، مهد آزادی و رؤیای دنیای ظاهری امروز پس از ۵۰ سال از آزادی سقط جنین به اشتباه خود پی برده است و ما افتخار می‌کنیم که پیرو دینی هستیم که پیامبر آن فرموده است: «من نسبت به فرزندان سقط شده از شما نیز مباهات می‌کنم.»

وی تصریح کرد: در هفته جمعیت باید نگاه تأمل برانگیزی به پیری جمعیت داشته باشیم و باید تاکید کرد که جوان سازی جمعیت نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و پای کار بودن همه دستگاه‌ها است.

کلاهدوزان با بیان اینکه با توجه به تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در موضوع فرزندآوری مانند دیگر موضوعات اجتماعی، بانوان طلایه‌دار هستند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر کسی پوشیده نیست که در هر جامعه‌ای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های سرمایه انسانی به‌عنوان مهمترین راهگشای تعالی است و باید در راه استفاده از این ظرفیت‌ها گام برداشت.

وی افزود: نبود ساختار درست سبب به وجود آمدن پاره‌ای از نارضایتی‌های بانوان شاغل در شهرداری شده است؛ در حالی است که در دو سال گذشته شاهد ابلاغ بخشنامه‌های متعدد از وزارت کشور و نهادهای بالادستی درباره ساختار مناسب بانوان مانند اداره کل بانوان در شهرداری‌ها بوده‌ایم.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بهترین کسانی که می‌توانند این مسائل را حل کنند، خانم‌ها هستند»، لذا مطالبه‌گری و سخت‌کوشی زنان و دست برداشتن از بعضی تعصبات ساختاری در نگاه مدیران ارشد سیستم می‌تواند تا حد زیادی زمینه‌ساز حضور آن‌ها در رده‌های تصمیم‌گیری باشد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها