چند نکته شگفت‌انگیز از کیسه آب گرم
کد خبر: ۱۴۰۸۸۳۳

 

چند نکته شگفت‌انگیز از کیسه آب گرم
کیسه آب گرم یکی از وسایل پرکاربرد است که در اکثر خانه‌ها وجود دارد. از این وسیله در کنار سایر داروهای بدون نسخه برای تسکین دردهای موضعی استفاده می‌شود. موارد استفاده از کیسه‌های آب گرم بسیار زیاد است. این وسیله کاربرد بسیار خوبی در برطرف‌کردن دردهای عضلانی و گرفتگی‌ها دارد. معمولاً داخل این کیسه‌ها را با آب گرم پُر می‌کنند و آن را در ناحیه‌ای از بدن که درد می‌کند قرار می‌دهند. استفاده از آن فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و به‌دلیل قیمت پایین آن‌ها، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معیار بهترین کیسه آب گرم چیست؟

هنگام استفاده از کیسه آب گرم باید به نکات مهمی توجه شود، زیرا برای درمان هر دردی نمی‌توان از آن استفاده کرد و اگر به‌اشتباه مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. گاهی اوقات حتی پزشکان متخصص نیز استفاده از کیسه‌های آب سردوگرم را تجویز می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهم درمورد این کیسه‌ها آشنا کنیم.

کیسه آب گرم چیست؟
کیسه‌های آب گرم معمولاً از جنس پلاستیک هستند که در برابر حرارت بالا مقاوم‌اند. در گذشته به‌جای کیسه‌های پلاستیکی، از ظروف سفالی یا فلزی برای گرم‌کردن داخل رختخواب استفاده می‌کردند. اما امروزه کیسه‌های آب گرم به‌صورت تخصصی و با بهترین مواد ساخته می‌شوند. اگر شما هم می خواهید یک خواب راحت را تجربه کنید علاوه بر کیسه آب گرم باید از یک چشم بند مناسب هم استفاده نمایید. چشم بندهای موجود در فروشگاه هیس دارای کمپرس آب سرد و گرم می باشد

کیسه آب گرم برای چه مواردی استفاده می‌شود؟
کیسه‌های آب گرم نیز جزو لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می شود. دمای آب را به بدن فرد منتقل می‌کنند و به همین دلیل می‌توان از آن برای تسکین بسیاری از دردهای موضعی استفاده کرد. خوبی این کیسه به این است که می‌توان از آن‌ها برای تمامی نواحی بدن استفاده کرد. به کمک این کیسه می‌توان بسیاری از دردهای موضعی را بدون مصرف دارو برطرف کرد. کیسه آب گرم به‌عنوان یک مسکن عمل می‌کند و با استفاده از آن دیگر نیازی به مصرف داروهای مسکن و شیمیایی نیست. ازجمله کاربرد کیسه‌های آب گرم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

درمان دردهای عضلانی
بسیاری از افراد برای درمان گرفتگی‌های عضلانی از کیسه‌های آب گرم استفاده می‌کنند. به کمک این وسیله، ماهیچه و عضلات فرد نرم می‌شود و درد ناشی از گرفتگی آن کمک تر می‌شود. گفتنی است که استفاده از کیسه آب گرم تنها به‌عنوان یک مسکن عمل می‌کند و باعث درمان قطعی نمی‌شود. به همین دلیل در صورت ایجاد مشکلات جدی در عضلات، باید به متخصص مراجعه شود.

تسکین دردهای قاعدگی
برخی از زنان در دوران قاعدگی احساس درد شدیدی در ناحیه رحم و شکم خود احساس می‌کنند. معمولاً استفاده از کیسه‌های آب گرم به آن‌ها در کاهش دردهای ناشی از قاعدگی کمک می‌کند. برای این کار کافی است مقداری آب گرم داخل کیسه بریزند و آن را روی شکم و رحم خود قرار دهند. با این کار گرمای ناشی از آب داخل کیسه موجب تسکین دردهای موضعی در آن‌ها می‌شود.

درمان کمردرد
کمردرد یکی از دردهای شایع موضعی است که بسیار از افراد به آن دچار هستند. معمولاً کمردردها به‌دلیل کار و فعالیت‌های شدید بدنی یا نشستن و راه‌رفتن اشتباه به وجود می‌آیند. برای تسکین درد کمر می‌توان از کیسه آب گرم استفاده کرد. با این کار خستگی و دردی که در ناحیه‌ کمر احساس می‌شود به‌شدت کاهش می‌یابد. گاهی اوقات نیز کمردرد به دلیل گرفتگی رگ‌ها ایجاد می‌شود در این مواقع نیز استفاده از این کیسه باعث نرم‌شدن و شل‌شدگی رگ‌ها و برطرف‌شدن درد می‌شود.

معیار بهترین کیسه آب گرم چیست؟

کم‌کردن استرس
استفاده از آب گرم به کاهش استرس و ریلکس کردن بدن کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل افراد می‌توانند در زمستان‌ها برای کاهش خستگی و استرس خود از کیسه آب گرم استفاده کنند. برای این منظور می‌توانند این کیسه را روی شکم یا سر خود قرار دهند و از گرمای آن استفاده کنند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش
اگر بعد از غذاخوردن دچار معده‌درد می‌شوید و در هضم غذا مشکل دارید، می‌توانید کیسه آب گرم را روی معده خود قرار دهید. با این کار گردش خون در اطراف معده بیشتر می‌شود و غذا راحت‌تر هضم می‌شود. گفتنی است که در داخل این کیسه‌ها نباید آب جوش ریخته شود، چون در این صورت باعث ایجاد سوختگی و التهاب روی پوست بدن می‌شود.

چند نکتهٔ مهم درمورد استفاده از کیسه‌های آب گرم
اگر شما هم جزو افرادی هستید که از این کیسه‌ها زیاد استفاده می‌کنید، خوب است که درمورد استفاده از این محصول به نکات زیر توجه کنید:

  • هنگام خرید کیسه‌های آب گرم حتماً به جنس آن توجه کنید و کیسه‌ای با جنس مرغوب خریداری کنید. کیسه‌هایی که جنس خوبی ندارند، معمولاً عوارض زیادی به همراه دارند.
  • بعد از ریختن آب داغ داخل کیسه آب گرم درب آن را محکم ببندید و قبل از استفاده از بسته‌بودن کامل درب آن اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورتی که درب آن به‌خوبی بسته نشود، باعث ایجاد سوختگی در بدن می‌گردد.
  • کیسه‌های آب را نباید به‌صورت مستقیم روی پوست بدن خود قرار دهید. برای استفاده از آن‌ها بهتر است از یک‌ پارچهٔ ضخیم به‌عنوان کاور استفاده کنید یا می‌توانید آن را از روی لباس بر بدن خود قرار دهید.
  • زنان حامله، سالمندان و کودکان هنگام استفاده از این محصول بهتر است برای پرکردن کیسه از آب خیلی داغ استفاده نکنند.
  • برای ساخت یک کمپرس سرد می‌توانید داخل این کیسه‌ها را با آب سرد یا یخ پر کنید و از آن استفاده کنید.
  • هنگام خرید کیسه آب گرم فانتزی باید به کیفیت آن‌ها توجه کنید و صرفاً براساس طرح و رنگ آن را خریداری نکنید.
  • تنها برای تسکین دردهای موضعی می‌توانید از این محصول استفاده کنید، به همین دلیل نباید آن را روی قسمت‌هایی از بدن که زخمی شده استقرار داد.
  • می‌توانید داخل این کیسه‌ها را با آب سرد و یخ پر کنید و برای جلوگیری از کبودی و تورم از آن استفاده کنید.
  • بعد از استفاده از کیسه آب گرم آن را از خود دور کنید.
  • برای استفاده مجدد از کیسه، بعد از هر بار استفاده، کاملاً آب داخل آن را تخلیه کنید و درب آن را باز بگذارید تا خشک شود.

کلام آخر
به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که کیسه‌های آب گرم جزو محصولات پرکاربرد در هر خانه هستند. معمولاً از این محصول برای تسکین دردهای موضعی استفاده می‌شود. استفاده از کیسه آب گرم فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. امروزه کیسه‌های آب گرم را از جنس پلاستیک می‌سازند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. برای تسکین دردهای عضلانی، کمردرد، در ناشی از قاعدگی، کاهش استرس، هضم غذا و... می‌توان از این کیسه استفاده کرد.

شایان ذکر است که می‌توان به‌جای آب گرم داخل آن را با آب سرد و یخ پر کرد و از آن برای جلوگیری از کبودی و تورم در بدن استفاده کرد. برای خرید انواع کیسه آب گرم فانتزی می‌توانید به فروشگاه هیس مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید انواع و اقسام کیسه‌های آب گرم را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید و آن را درب منزل خود تحویل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها