در آستانه اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌ جویی رخ داد؛

رشد ۸ هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته

میزان مصرف برق کشور روز گذشته نسبت به سال گذشته در حالی رشد بیش از ۸ هزار مگاواتی را ثبت کرد که قرار است طرح سراسری اختصاص پاداش صرفه‌جویی از فردا (اول خردادماه) اجرایی شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۷۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت نیرو امسال برای تأمین برق پایدار در تابستان، نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه در بین آحاد جامعه را در طرح سراسری پاداش صرفه‌ جویی به مشترکان از اول خردادماه اجرایی می‌کند.

بر اساس این طرح همه مشترکان خانگی برق می‌توانند با کاهش در مصرف برق از پاداش صرفه جویی تا ۲۰ برابر قیمت برق برخوردار شوند.

این در حالی است که گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد مصرف برق روز گذشته کشور و در ساعت ۱۴ و ۷ دقیقه در حالی به رقم ۵۴ هزار و ۳۴۹ مگاوات رسید که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۶ هزار و ۱۳۶ مگاوات بود و رشدی بیش از ۸ هزار مگاوات را نشان می‌دهد.

مصرف شبانه کشور هم در ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه شب گذشته به ۵۲ هزار و ۴۹۰ مگاوات رسید که در مقایسه با ۴۸ هزار و ۵۶۲ مگاوات مدت مشابه پارسال رشد بیش از ۳ مگاواتی یافته است.

در همین رابطه «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق امسال را سال سخت برق توصیف کرده و گفت: یکی از سختی‌های امسال، افزایش دمای دوره گرم نسبت به سال گذشته بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی و دیگری افزایش انتظار مشترکان از عملکرد صنعت برق در سال گذشته است.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده در شهرهای مختلف نشان داده که طرح‌های تشویقی در سال گذشته کارآمد بوده و باعث کاهش مصرف شده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: پارسال توانستیم با وجود افزایش متعارف سالانه مصرف ۵ درصدی برق در بخش خانگی، رشد مصرف برق مشترکان خانگی در دورهٔ اوج بار منفی چهار درصد و در کل سال در حد صفر محقق کنیم و از همه مهم‌تر برق پایدار همه مشترکان تأمین شد.

وی گفت: همچنین توانستیم با اجرای طرح‌های تشویقی در بخش مولد کشور، ۱۳درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۵ درصد نسبت به سال ۹۹ انرژی بیشتری به صنایع تحویل دهیم.
رجبی مشهدی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به درک بهتر از شرایط کنونی، باید به بررسی شرایط سال ۱۴۰۰ پرداخت تا باتکیه‌بر تجربیات به‌دست‌آمده از آن دوره، گام‌های مؤثرتری برداشت.

به گزارش ایرنا، وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرارداد که دو برنامه اصلی آن، افزایش ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف مشترکان دسته‌بندی است. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پُرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو در راستای تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق، امسال از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان را اجرایی می‌کند که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

مشترکان امسال با صرفه جویی در مصرف برق، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.

میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را الگوی مصرف کاهش دهند تا ۲ هزار تومان مشمول پاداش می‌شوند. البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها