مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور گفت: میزان پرداختی حق‌الزحمه عواملی اجرایی انتخابات متناسب با شرایط روز نیست و این میزان اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، محسن اسلامی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: حدود ۷۵۰ هزار عامل اجرایی انتخابات یکی از عوامل مهم برای برگزاری صحیح و بادقت انتخابات هستند.

وی گفت: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته در ۳۱ استان کشور حق‌الزحمه پرداختی برای فرایند انتخابات و روز رای‌گیری متناسب با زحمت عوامل اجرایی نیست.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور بیان داشت: براساس آیین‌نامه‌ها و ضوابط موجود به ازای هر روز فعالیت عوامل اجرایی ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شده است که با توجه به شرایط اقتصادی روز و نرخ تورم این عدد باید اصلاح شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت کشور مکاتباتی با هیات دولت برای افزایش این رقم داشته و اکنون این پیشنهاد از حوزه معاون اول رئیس جمهور در کمیسیون امور عمومی دولت در حال رسیدگی است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی زحمات در برخی شعب مانند انتخابات مجلس در شهرستان مشهد با توجه به اینکه چند نماینده دارد با تلاش بیشتری همراه است و در عمل اعضا شعب اخذ رای باید ساعات بیشتری برای شمارش و ارائه صورتجلسه‌های انتخاباتی صرف کنند.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور افزود: بنابراین ساعت کاری عوامل اجرایی شعب تا بامداد به طول می‌انجامد و حتی در برخی موارد بیش از یک روز است که در شیوه‌نامه پرداختی جدید این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها