با تقدیر وزیر کشور و سرپروست وزارت آموزش و پرورش؛

اصفهان، استان برتر در میان شوراهای آموزش و پرورش کشور شد

با حضور وزیر کشور و سرپرست وزارت آموزش و پرورش از استاندار اصفهان به عنوان رئیس و مدیرکل آموزش پرورش به عنوان دبیر شورای برتر آموزش و پرورش کشور تجلیل شد.
کد خبر: ۱۴۰۸۴۱۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ جلسه مشترک استانداران، فرمانداران، مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور با حضور صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وحیدی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم از شوراهای برتر کشوری آموزش و پرورش شامل استانداری ها و مدیران کل آموزش و پرورش با حضور وزیر کشور و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اهدای لوح تقدیر شد که در این مراسم سیدرضا مرتضوی استاندار و رئیس شورا و محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای استان اصفهان به دلیل فعالیت‌های مطلوب این شورای مورد تقدیر وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش قرار گرفتند.

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این جلسه بر آمادگی بخش های مختلف این وزارتخانه برای برگزاری آزمون های دانش آموزان تمامی مقاطع تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد، حق الزحمه امتحانات معلمان مربوط به سال های گذشته نیز قبل از امتحانات به آنان پرداخت خواهد شد.

صحرایی در ادامه با اشاره به رضایت ۷۰ درصد از معلمان از رتبه بندی تصریح کرد، به اعتراض های مابقی ۳۰ درصد معلمان نیز رسیدگی می شود و در همین ارتباط با توجه به پایان مهلت اعتراض ها این زمان باردیگر تمدید شد و ما در ارتباط با اعتراض ها به صورت باز عمل می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد، بر اساس تصمیم های سال جدید در صورتی که دانش آموزی در یکی از امتحانات به خاطر تقلب شناسایی شود از مابقی آزمون ها محروم خواهد شد.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به آغاز امتحانات از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد ماه بر ضرورت یاری و همکاری بیش از پیش استانداران و مقام های محلی برای برقراری کامل امنیت حوزه های امتحانی تاکید کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، برای برگزاری بهتر امتحانات ضروری است تا همه حوزه های امتحانی به دوربین های مدار بسته ، دستگاه های موبایل یاب، سینگال یاب، اسکنر و رایانه مجهز باشند تا مشکلی در ارتباط با برگزاری امتحانات پیش نیاید.

در ادامه این جلسه استانداران قم، سمنان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، اصفهان، خراسان شمالی و ایلام در سخنان کوتاهی بر ضرورت حل برخی مشکلات موجود برای معلمان در استان های خود نظیر حق الزحمه امتحانات نهایی گذشته، حل مشکل مناطق صعب العبور در برخی استان ها برای برگزاری امتحانات نهایی و نظایر آن تاکید کردند.

ضرورت بازنگری در ارتباط با سند بنیادین آموزش و پرورش و توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان در سال جاری، ضرورت برنامه ریزی برای پررنگ تر شدن محتواهای آموزشی به خصوص با توجه به نقش فضای مجازی در شکل دهی ذهنیت دانش آموزان و حل مشکلات محتوای آموزشی بر این مبنا، تغییر ساختار فرهنگیان از دیگر محورهای مورد اشاره از سوی استانداران کشور بود.

در این جلسه برخی از فرمانداران و مدیران کل آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور نیز دیدگاه های خود را در ارتباط با آزمون های سال جاری بیان کردند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها