وزیر نفت از امضای قراردادهای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه طی چندماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۸۳۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه اختتامیه B2B و نشست‌های روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز اتفاق خیلی خوبی افتاد و 27امین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با حضور معاون اول رئیس جمهوری و معاون نخست وزیر روسیه افتتاح شد.

وی افزود: بیش از 1500 شرکت داخلی و بیش از 200 شرکت خارجی شرکت کردند که شرکت‌های روسی هم حضور پررنگی در نمایشگاه امسال داشتند‌.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز به اتفاق آقای «نوآک» بازدیدی از نمایشگاه نفت داشتیم که این بازدید هم از سازندگان داخلی و هم شرکت های توانمند روسی صورت گرفت‌.

وی ادامه داد: ایران و روسیه ظرفیت ها و پتانسیل‌های خوبی در نفت و گاز و کلان حوزه انرژی دارند و در دوران دولت مردمی، پیرو جلسات روسای جمهور هر دو کشور در زمینه توسعه روابط در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی توافقات خوبی صورت گرفت و قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

وی افزود: ایران و روسیه جزو کشورهای بزرگ منطقه هستند، هر دو تحریم هستند، با پشتیبانی و کمک یکدیگر می‌توانیم تجریم‌ها را بلااثر کنیم.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: پیرو جلسه کمیسیون مشترک شانزدهم که در روسیه برگزار شد، از دیروز جلساتی در تهران داشتیم که منجر به عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خوبی شد.

وی ادامه داد: هر دو کشور پیگیر مصوبات کمیسیون های مشترک در تمامی حوزه‌ها از جمله بانکی، گمرک، حمل‌و‌نقل و نفت و گاز و پتروشیمی بودند.

وی اذعان داشت: در حوزه توسعه میادین نفتی و گازی قراردادهای خوبی با شرکت‌های توانمند روسی داریم که برخی به تولید هم رسیده است‌.

وی افزود: 10 میدان نفتی و گازی دیگر را کاندید توسعه از قبل کرده بودیم که در این سفر، مسایل ابتدایی آن نهایی شده و وارد فاز قراردادی شده اند.

وی افزود: علاوه بر حوزه انرژی، در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، گمرک و تجارت و صنایع هم قراردادهایی به امضا رسید.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران و روسیه در اوپک پلاس هم نظر هستند، گفت: تنظیم بازار نفت با اتفاقاتی که در اوپک پلاس افتاد، روند خوبی گرفته است‌.

وی ادامه داد: در کمیته مشترک قیمت نفت هم چندماهی هست که جلسات مشترکی داریم تا در زمینه قیمت نفت در منطقه به توافقاتی برسیم.

وی افزود: بحث سوآپ فرآورده‌های نفتی با ظرفیت خوبی که در شمال کشور هست به زودی فعال خواهد شد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: با شرکت گازپروم 40 میلیارد دلار تفاهم نامه داریم که با صحبت‌های اخیر وارد فاز قراردادی شده و طی چندماه آینده، قراردادهای آن به امضا می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها