باقر نژاد گفت: نخستین فاز سهام مالکانه به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از سی و یکم اردیبهشت ماه جاری واگذار می شود.
باقر نژاد گفت: نخستین فاز سهام مالکانه به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از سی و یکم اردیبهشت ماه جاری واگذار می شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۰۱۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز،معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور روز یکشنبه در نشست با اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان استان البرز افزود:  طبق اساسنامه، باید تسویه حساب با اعضا ی این صندوق در زمان بازنشستگی انجام شود که در  نخستین فاز این طرح، ارزش مالکانه، سهام شرکت‌ها به اعضای بازنشسته واگذار می‌شود.

او با اشاره به اینکه فرهنگیان اطمینان داشته باشند که حقوق تمامی اعضای بازنشسته و شاغل محفوظ خواهد بود ، خاطرنشان کرد:  از شرکت های تابعه موسسه به همه اعضاء، سهام اختصاص پیدا می کند.

باقر نژاد یادآورشد: واگذاری ارزش مالکانه به اعضاء، به میزان سهم هر یک از آنها  از ارزش مالکانه خواهد بود که طبق اساسنامه هنگام تسویه حساب با اعضاء در زمان بازنشستگی به آنها تعلق می‌گیرد.

او گفت: سهم فرهنگیان شاغل نیز محفوظ است و بر اساس یک تا ۵ درصد محاسبه می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ادامه داد: با توجه به اینکه فرمول محاسبه نسبت سهم هر یک از اعضاء از ارزش مالکانه به نحوی است که در هر زمان امکان محاسبه و تعیین میزان ارزش سهم هر فرد از ارزش مالکانه را فراهم می‌کند.

باقر نژاد گفت: به منظور اجرای بهینه این طرح، یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است تا واگذاری سهام به فرهنگیان به صورت کاملا دقیق، محاسبه شده و اطمینان‌بخش انجام می‌شود به طوری که در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور افزود: با تلاش‌های انجام شده ، واگذاری سهام مراحل کارشناسی، ارزیابی و شناسایی شرکت‌های قابل واگذاری را طی کرده است و در ۳۱ اردبهشت ماه فار اول این طرح رونمایی می شود.

او با بیان اینکه تمامی راهکارهای در دسترس برای واگذاری ارزش مالکانه به دقت و از ابعاد مختلف بررسی شده‌اند و راهکاری با کمترین تبعات منفی و بیشترین منافع برای اعضاء انتخاب شده است، عنوان کرد: به فرهنگیان توصیه می کنیم اطلاعات خور را در حوزه بورسی ارتقاء دهند  و آموزش هایی از طریق موسسه برای فرهنگیان در استان ها از جمله البرز در دستور کار قرار گیرد.

باقر نژاد اظهار کرد: بهترین و عادلانه‌ترین روش  را برای تخصیص ارزش مالکانه به اعضاء انتخاب شده است زیرا نسبت به سایر روش‌های موجود از مزایای بیشتری برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: اطلاع رسانی مطلوب در زمینه چگونگی عملکرد این صندوق به فرهنگیان می تواند در ایجاد انگیزه برای جذب افراد غیر عضو و استمرار عضویت برای اعضای موثر باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها