مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری به چه عواملی وابسته است؟
کد خبر: ۱۴۰۷۸۷۸

 

مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری به چه عواملی وابسته است؟ چه فاکتورهایی می تواند در مدت زمان رسیدگی به یک پرونده یا شکایت در دیوان عدالت اداری تاثیر گذار باشد؟ چگونه می توانیم از خدمات وکیل دیوان عدالت اداری بهره مند شویم؟ در ادامه در نظر داریم به توضیحات جامع در مورد مدت زمان رسیدگی به شکایت در دیوان عدالت اداری بپردازیم. در بخش نهایی نیز اطلاعاتی در مورد کمیسیون ماده 100 در اختیار شما قرار می گیرد.

مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری
دیوان عدالت اداری به عنوان یکی از مراکز قضایی در قوه ی قضایی وظیفه ی آن را دارد که به شکایت افراد پاسخگو باشد. همچنین پیگیری های لازم را دنبال کند. مردم می توانند در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل علیه مصوبات یا تخلفات به راحتی درخواست خود را به این دیوان ارائه داده و شکایت لازم را ثبت کنند. حال سوال این است که چقدر مدت طول می کشد دیوان عدالت اداری (divan-edalat.ir) به درخواست ارائه شده پاسخگو باشد؟ مدت زمان رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری بین شش ماه تا یک سال متغیر می باشد. به همین دلیل نمی توان یک زمان ثابت در نظر گرفت. فاکتورهای گوناگون در این مورد دخیل است.

مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری چقدر است؟

چرا مدت زمان رسیدگی به شکایت ها توسط دیوان عدالت اداری زمان بر می باشد؟
دیوان عدالت اداری تنها یک شعبه اصلی در تهران دارد. به همین دلیل از حجم کاری بسیار زیادی برخوردار است. البته مسئولان در تلاش هستند که در بازه های زمانی مختلف، اقدامات گوناگون برای کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایت ها در نظر بگیرند. مدت زمان رسیدگی به شکایت در دیوان عدالت اداری می تواند متناسب با حجم پرونده های موجود متغیر باشد. شما می توانید پروسه ی شکایت و پرونده ی خود را به وکیل دیوان عدالت اداری محول کنید تا بتوانید در کوتاهترین مدت زمان به نتیجه ی نهایی دست یابید.

همچنین ترفندهایی مانند دستور موقت نیز موجود است که به منظور کاهش مضرات احتمالی در نظر گرفته شده است. شما میتوانید راهکارهای گوناگونی را برای پیگیری پرونده دیوان عدالت در اولویت قرار دهید. یکی از این راهکارها بهره مندی از سامانه ثنا می باشد. که در چند سال اخیر توسط قوه ی قضاییه راه اندازی شده است. افراد می توانند پرونده و شکایت مد نظر خود را به صورت آنلاین در هر جای کشور که حضور دارند به آسانی پیگیری کنند. ناگفته نماند شما می توانید با استفاده از سامانه ی ساجد اقدامات ثبت پرونده را نیز نهایی کنید.

مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری چقدر است؟

پیگیری پرونده دیوان عدالت اداری
روش های مختلفی برای پیگیری یک پرونده در دیوان اداری موجود است. همانطور که در بخش های بالا یاد آور این موضوع بوده ایم که مدت زمان رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری می تواند زمان بر باشد. به همین دلیل افراد نیازمند راههایی برای پیگیری پرونده ی خود هستند. یکی از این راهها، پیگیری پرونده با استفاده از شماره ی آن می باشد. شما می توانید به راحتی با مراجعه به سامانه ی ساجد، پیگیری پرونده ی خود را آغاز کنید. در گذشته، شما برای این نوع از پیگیری ها نیاز به مراجعه ی حضوری داشته اید. درحالیکه امروزه راه اندازی خدمات الکترونیکی، شرایط را برای بسیاری از هموطنان آسان ساخته است. دیوان عدالت همچنین امکان پیگیری پرونده و شکایت را با استفاده از کد ملی برای کاربران فعال کرده است. در این شرایط کافی است به سامانه ی ثنا مراجعه کرده و از طریق کد ملی خود به پرونده ی مد نظر دسترسی داشته باشید.

علاوه بر روش های یاد شده همچنین می توانید از خدمات یک وکیل متخصص در این حوزه نیز برای پیگیری پرونده ی خود در دیوان عدالت اداری استفاده کنید. یک وکیل دیوان عدالت اداری می تواند به صورت هفتگی و با مراجعه ی حضوری بررسی های لازم را انجام دهد. این موضوع سبب می شود که در کوتاه مدت به نتیجه ی شکایت خود دسترسی داشته باشید. این نوع از وکلا با تجربه ای که دارند می توانند از صفر تا صد پرونده ی شما در این دیوان همراه تان باشند. همچنین گزارش های لازم را در اختیار شما قرار دهند. تحقیقات لازم نیز به صورت تخصصی توسط آنها انجام می شود.

کمیسیون ماده 100 چیست؟
مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری را بررسی کرده ایم. حال در نظر داریم به یکی از قانون های مهم پرداخته و اطلاعاتی در مورد آن را ارائه دهیم. کمیسیون ماده 100 یکی از قوانین موجود در حیطه ی شهرداری می باشد که به بررسی و پیگیری تخلفات ساختمانی می پردازد. در صورتی که فردی در ساخت و ساز ساختمانی مرتکب تخلفاتی باشد کمیسیون 100 عهده دار بررسی آن است. از جمله فاکتورهای که سبب تشکیل کمیسیون 100 می شود می توان موارد زیر را در اولویت قرارداد:

  1. تغییر کاربری غیر قانونی
  2. تخلف مهندس ناظر
  3. تجاوز به معابر شهر
  4. عدم راه اندازی پارکینگ
  5. پارکینگ غیر قابل استفاده
  6. ساخت و ساز بدون پروانه
  7. استحکام نداشتن بنا

همچنین ماده 100 از یازده تبصره تشکیل شده است. اعضای آن نیز شامل موارد زیر می باشد:

  • نماینده دادگستری
  • نماینده شورای شهر
  • نماینده شهرداری
  • نماینده فرمانداری


حال که با این کمیسیون ماده 100 آشنا شده ایم بهتر است بدانید که وکیل کمیسیون ماده 100 می تواند با تجربه و تخصصی که در پرونده های مختلف داشته، پیگیری های لازم را به خوبی در اولویت قرار دهد. در صورت مواجه شدن با برگزاری کمیسیون ماده 100 می توانید با انتخاب یک وکیل خبره در این حیطه، پرونده ی موجود را پیگیری کنید. تخصص در حوزه ی پرونده های شهرداری به ویژه در مورد آنهایی که به این کمیسیون مربوط می شوند برای کسب موفقیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری چقدر است؟

خدمات وکلای دیوان عدالت اداری گروه حقوقی دادارمنش
بهترین وکیل دیوان اداری کیست؟ چگونه می توانید با یک وکیل کاربلد کمیسیون 100 در ارتباط باشید؟ چگونه می توانید مشاوره ی تلفنی را از وکلای کاردان دریافت کنید؟ با انتخاب گروه حقوقی دادارمنش دیگر به نگران های خود برای انتخاب وکیل مناسب به منظور رسیدگی به پرونده و شکایت مد نظر خود پایان دهید. این گروه حقوقی با یک تیم عالی از وکلای کشورمان توانسته اند در همه ی این سال ها در اولویت موکلان در دعاوی دیوان عدالت باشند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت مشاوره از وکلای گروه حقوقی دادارمنش می توانید هم اکنون از طریق راههای ارتباطی موجود کارشناسان و وکلای این گروه حقوقی در تماس باشید. اطلاعات کامل در اختیار شما قرار می گیرد. در ادامه به پرتکرارترین سوالات در خصوص مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری پرداخته‌ایم:

فاکتورهای موثر در مدت زمان رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری چیست؟
بالا بودن حجم پرونده های موجود در دیوان عدالت اداری سبب افزایش مدت زمان رسیدگی به پرونده می شود.

چگونه میتوانیم پروسه ی بررسی یک پرونده در دیوان عدالت اداری را کاهش دهیم؟
می توانید با انتخاب یک وکیل مجرب و کاربلد در حوزه ی دیوان عدالت اداری، پیگیری پرونده ی خود را به صورت هفتگی و حضوری دنبال کنید.

کمیسیون ماده 100 به چه منظوری تشکیل می شود؟
این کمسیون به منظور بررسی پرونده های مربوط به تخلفات ساختمانی تشکیل می شود. زیر نظر یک وکیل کاردان کمیسیون ماده 100 می توانید به نتیجه ی مطلوب در این نوع از پرونده ها دست یابید. به منظور انتخاب یک متخصص در این حوزه کافی است هم اکنون با گروه حقوقی دادارمنش در تماس باشید. ما خدمات مشاوره ی تلفنی و آنلاین را نیز مد نظر داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها