رئیس سازمان حج و زیارت از آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی به عربستان جهت شرکت در حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۷۵۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زائران حج تمتع امسال در قالب ۵۷۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد معاینات پزشکی زائران انجام شده است، گفت: برای حمل و نقل در داخل شهر‌های مدینه و مکه، ۳۵۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده تا زائران را از محل اسکان، به حرم‌ها و مزارات، منتقل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال زائران به عربستان گفت: عملیات انتقال زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی انجام خواهد شد و امسال فرودگاه‌های چابهار و قشم نیز به ایستگاه‌های پروازی انتقال حجاج افزوده شده است.

وی افزود: در حج امسال تلاش شده هزینه‌های اسکان که ۶۰ درصد مجموع هزینه‌های زائران را تشکیل می‌دهد، مدیریت شود و به همین منظور در شهر‌های مکه و مدینه قرارداد با هتل‌ها منعقد شده است.

حسینی اظهار کرد: در برنامه غذایی حج امسال ذائقه زائران عزیز و شرایط سنی آن‌ها و رعایت تنوع مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور از آشپز‌ها و سرآشپز‌های ایرانی استفاده خواهد شد. هم‌چنین چهار آشپزخانه در شهر‌های مکه و مدینه برای طبخ غذا پیش‌بینی شده است.

وی همچنین در خصوص انجام پرواز‌های حج گفت: با تلاش تیم فنی و تخصصی سازمان هواپیمایی تلاش شده است تا انتقال زائران به عربستان طبق برنامه انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها