رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

قیمت گندم تا چهارشنبه اعلام می‌شود

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه دولت یارانه فراوانی در بخش آرد و نان می‌پردازد، اعلام کرد: نرخ تورم و افزایش هزینه‌ های تولید منجر به افزایش قیمت گندم شده است و برای حمایت از تولید باید قیمت‌ها اصلاح شود.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، عطالله هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم، قیمت هزینه‌های تمام‌شده و مواد اولیه تولید آنالیز قیمت هر کیلوگرم گندم با سود متعارف ۱۷ هزار تومان باید تعیین شود.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران ادامه داد: اکنون دولت قیمت پایه نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۵ هزار تومان تعیین کرده و ۲ هزار تومان جایزه برای محصول کیفی در نظر گرفته است.

وی گفت: اگر قیمت گندم به‌درستی اصلاح نمی‌شد باید شاهد کاهش تولید، افزایش واردات و وابستگی به دیگر کشورها، روانه شدن گندم برای خوراک دام و خروج گندم از مرزها باشیم.

هاشمی تصریح کرد: مشکل اصلی کشور، نرخ خرید تضمینی گندم نیست، بلکه قیمت‌گذاری و فروش آرد و نان است که دولت یارانه فراوانی را بابت این محصولات می‌پردازد و بخشی از این یارانه را به گندم تولیدی کشور تحمیل می‌کنند.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: برای جلوگیری از کاهش تولید گندم در سال‌های آتی نیاز است دولت قیمت خرید تضمینی گندم را با نرخ تورم محاسبه کند، زیرا در غیر این صورت برای سال‌های آتی ممکن است دچار مشکلات جدی در تامین گندم شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها