دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: جشنواره شیخ بهایی فرصتی برای برقراری ارتباط بین فن آفرینان و سرمایه گذاران است.
کد خبر: ۱۴۰۷۳۶۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ عبدالرضا کبیری در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با اشاره به اینکه شعار امسال جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی، نگاهی فن‌آورانه به آینده صنعت بوده است،اظهار کرد: این جشنواره یک جشنواره مبتنی بر فن‌آفرینی تمرکز است که با اقتضای شرایط موجود در کشور ساختار خود را تغییر داده و سعی داشته با اهداف و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور همسو باشد که مشابه این جشنواره را در کشور نداریم.
وی افزود:در این دوره جشنواره به دنبال شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تمرکز بر برقراری ارتباط بین فن‌آفرینان و سرمایه گذاران، گسترش بازار محصولات و خدمات فناورانه و دانش‌بنیان، شناسایی و معرفی چالش‌های رشد کسب و کارها و شناسایی و معرفی مهارت‌های ارتباطی در بازار کار جهانی و معرفی فناوری‌های روز و کلان روندها در صنایع بزرگ کشور هستیم.دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی تصریح کرد: برنامه‌های مأموریتی جشنواره در این دوره ارتقا یافته و طرح‌های با کیفیت‌تری در این دوره دریافت شده است. وی تاکید کرد:شناسایی کلان روندهای فولاد و صنایع معدنی و توجه به قابلیت تجاری سازی در بخش‌های مختلف جشنواره از جمله اولویت‌های دوره هفدهم جشنواره شیخ بهایی است.*جایزه ویژه مدیریت شهری در جشنواره شیخ بهاییکبیری گفت: امسال برای نخستین‌بار، جایزه ویژه مدیریت شهری در جشنواره شیخ‌بهایی اعطا خواهد شد و محصولات فناورانه در حوزه مدیریت شهری با محوریت آب، محیط زیست، آلاینده‌ها، پسماند، ایمنی شهری و آتش نشانی، مصالح نوین و فناورانه عمران شهری، فناوری‌های مرتبط با بازآفرینی شهری و فناوری‌های مرتبط با شهر هوشمند از جمله محورهای این بخش است.دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: جوایزی توسط بخش خصوصی از جمله جایزه پیروز، جایزه پندار کوشک، جایزه امور عام‌المنفعه و جایزه سلامت شفادارو به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود که هدف از آن، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بر طرح‌های برگزیده است.*دریافت حدود۵۰۰ طرح در ثبت نام اولیه جشنوارهوی با اشاره به اینکه امسال ۴۹۷ طرح در ثبت‌نام اولیه دریافت شد،بیان داشت: ۱۲۷ طرح در بخش جایزه ویژه مدیریت شهری بوده است و در بخش فن‌آفرینی و تجاری سازی فناوری ۲۰۱ شرکت‌کننده داشته ایم که در نهایت سه شرکت نوپا، سه شرکت رشدیافته و یک شرکت حائز شرایط دریافت جایزه فناوری صنعت‌ساز شد.
کبیری ادامه داد: در بخش طراحان کسب و کار نیز ۲۹۷ طرح اولیه ارائه شد که سه طرح به عنوان منتخب، برگزیده خواهند شد. سه شرکت نوپا، سه شرکت رشد یافته و یک شرکت حائز شرایط جایزه فناوری صنعت‌ساز خواهند شد.دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: در بخش جایزه ویژه مدیریت شهری نیز ۱۲۷ طرح ارائه شد که سه یا چهار طرح در نهایت منتخب خواهند شد و بیشترین تعداد طرح‌ها از تهران، اصفهان و خراسان رضوی به جشنواره ارائه شده است.
وی در ادامه با اشاره به بخش‌های غیرمسابقه‌ای جشنواره هفدهم شیخ بهایی، گفت: ایجاد یک بنگاه اقتصادی دانش‌بنیان جدید، طرح توسعه‌ای شرکت‌های موجود، ایجاد فرصت‌های تجاری و بازرگانی و حوزه تجارت محصولات دانش‌بنیان و توسعه بازار خدمات و محصولات دانش‌بنیان از جمله دستاوردهای سال‌های گذشته جشنواره بوده است.کبیری ادامه داد: همچنین برنامه‌های حمایتی از جمله آموزش و مشاوره لازم برای ساماندهی مذاکرات سرمایه‌گذاری، دعوت از سرمایه‌گذاران و بازرگانان مختلف داخلی و خارجی و ارائه محصولات و خدمات در بخش نمایشگاهی در جشنواره هفدهم اجرایی خواهد شد.*رویارویی سرمایه گذاران با حامیان کارآفرینیدبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: علاوه براین، دو رویداد سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذاران بزرگ دولتی، بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و حامیان کارآفرینی در روزهای برگزاری جشنواره را خواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به نمونه‌هایی از طرح‌های شناسایی شده در جشنواره هفدهم شیخ‌بهایی، اضافه کرد: در سه دوره اخیر در مجموع ۳۵ طرح موفق در جذب سرمایه‌گذار و ۲۵ سرمایه‌گذار از استان‌های مختلف داشته‌ایم. همچنین در دوره‌های پانزدهم و شانزدهم جشنواره ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه جذب شد و روند مذاکرات با سرمایه‌گذاران در جشنواره هفدهم نیز ادامه دارد.
دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی همچنین با اشاره به برگزاری نشست‌های انتقال تجربه در هفدهمین دوره جشنواره شیخ‌بهایی، گفت: کارگاه آموزشی حرکت به سمت بازارهای جهانی به کمک یادگیری مهارت‌های نرم نیز توسط فیلیپ کاررا، استاد دانشگاه لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد که مخاطبان در آن مهارت‌های شبکه‌سازی و ایجاد روابط با فرهنگ‌های مختلف را خواهند آموخت.
کبیری خاطرنشان کرد: شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان، فناوری‌های روز صنعت را در این جشنواره ارائه خواهند داد که چالش‌ها و فرصت‌های کلان‌روندهای اصلی صنایع در آن مطرح خواهد شد.
وی در پایان افزود: تا ششمین دوره ترویج فرهنگ کارآفرینی و در ادامه حمایت از کارآفرینان برتر، شناسایی علاقه‌مندی‌های سرمایه‌گذاران از جمله مأموریت‌های این جشنواره در سال‌های گذشته بوده است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها