دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ببینید | خلاصه بازی بایرن مونیخ - منچسترسیتی

من‌سیتی به فکر انتقام، «رئال» به دنبال تاریخ‌سازی

جنگ ستارگان

اگر از کارشناسان و فوتبال‌دوستان پرسیده شود که در حال حاضر آماده‌ترین تیم باشگاهی دنیا کدام تیم است، بدون شک بسیاری از آنها به منچسترسیتی اشاره می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۰۷۲۱۱
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

شاگردان پپ گواردیولا این روزها در لیگ جزیره و همچنین رقابت‌های اروپایی طوری بازی می‌کنند که خیلی‌ها شانس این تیم برای کسب سه‌گانه را بسیار بالا می‌دانند.

حالا اگر از همان کارشناسان سئوال شود که بهترین تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کدام تیم است، این بار به رئال مادرید اشاره می‌کنند.

شاگردان آنچلوتی در بازی‌ها UCL به قدری راحت و بی‌دردسر رقبا را از پیش بر‌می‌دارند که احتمال کسب پانزدهمین قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها دور از ذهن نیست.

با این شرایط و اوصاف، این دو تیم باید امشب اولین بازی مرحله نیمه نهایی را ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار کنند. این دو تیم تاکنون ۸ بار در رقابت‌های UCL به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر تیم سه پیروزی بوده و دو بار هم بازی‌شان با تساوی به پایان رسیده است.

از طرف دیگر، این سومین بار است که سیتیزن‌ها و مادریدی‌ها در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل هم قرار می‌گیرند. در هر دو دفعه قبلی، رئالی‌ها توانسته بودند به پیروزی برسند. یک بار در نیمه نهایی فصل ۲۰۱۵-۱۶ و یک بار هم در نیمه نهایی فصل گذشته؛ نکته جالب این است که در هر دو بار نیز رئال در بازی فینال به قهرمانی رسید. بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این دو تیم در همان فصل گذشته رقم خورد. بعد از آن‌که من‌سیتی در بازی رفت و در ورزشگاه خانگی به پیروزی ۴ بر ۳ رسید، خیلی‌ها منتظر بودند که این تیم بتواند برای دومین سال متوالی به فینال این بازی‌ها برسد. اما در مادرید و در یک بازی دراماتیک، رئال در ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

با این حال، خیلی‌ها بر این باروند که من‌سیتی بیش از هر زمان دیگری به اولین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان نزدیک است. مهمترین تفاوت امسال سیتیزن‌ها با سال گذشته، اضافه شدن ارلینگ هالند است. حضور او در خط حمله می‌تواند شب سختی را برای مدافعان رئال مادرید رقم بزند. البته در آن طرف حضور کریم بنزما و وینیسیوس جونیور می‌تواند مدافعان من‌سیتی را به چالش بکشد.

۱۶
این شانزدهمین حضور رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود که به تنهایی در این زمینه رکورددار است. نزدیک‌ترین رقیب آنها، بارسلونا و بایرن مونیخ با ۱۵حضور در نیمه نهایی هستند.

۲۰
کریم بنزما با ۳ گلی که در دو مرحله قبلی وارد دروازه چلسی و لیورپول کرد، تعداد گل‌هایش در ۲۷ بازی مقابل تیم‌های انگلیسی را به عدد ۲۰ رساند. این بهترین آمار مهاجم فرانسوی رئال مقابل تیم‌های باشگاهی یک کشور محسوب می‌شود.

۱۲
ارلینگ هالند با دو گلی که در مرحله قبلی وارد دروازه بایرن مونیخ کرد، تعداد گل‌هایش در این فصل لیگ قهرمانان را به ۱۲ رساند. او در حال حاضر آقای گل این فصل UCL محسوب می‌شود.

۲۶
من‌سیتی در کنار ناپولی تا اینجای لیگ قهرمانان، با زدن ۲۶ گل بهترین خط حمله را در مسابقات امسال دارند. دومین تیم بعد از آنها، رئال مادرید است که ۲۵ گل به ثمر رسانده است. بازی‌های این مرحله می‌تواند آمار هر دو تیم را بهتر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها