یزد- محمدرضا حداد زاده گفت: در ارتباط با جرم سرقت درسال گذشته یک‌هزار و ۵۱۱ نفر از سارقان با دریافت حکم به زندان انتقال داده شدند و ۴۹۶ محکوم هم اکنون در رابطه با سرقت در زندان های استان یزد هستند.
کد خبر: ۱۴۰۷۱۳۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدرضا حداد در نشست خبری با خبرنگاران، اظهارداشت: فضای رسانه‌های رسمی استان کاملاً نخبگانی و هوشمند است که جای تشکر دارد و البته در فضای غیررسمی خبر و رسانه وضعیت مطلوبی نداریم که باید رسانه‌های رسمی در زمینه ساماندهی این عرصه همکاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با بیان این که رسانه‌ها علاوه بر مطالبه‌گری تکالیف مسئولان، باید مطالبه‌گر تکالیف گروه‌های مختلف دیگر حتی گروه عامه مردم نیز باشند، گفت: باید همه در وضعیت کنونی جامعه پاسخگوی وظایف خود در قبال جامعه باشیم و تلاش کنیم تا سختی‌های مردم را با مطالبه‌گری مناسب کاهش دهیم.

حدادزاده  گفت: عمده جرائم مربوط به دادسراهای استان شامل جرائم مرتبط با مواد مخدر، تصادفات رانندگی، سرقت و مشروبات الکلی است و بیشترین زندانیان و نیز اعدام‌های استان مربوط به حوزه جرائم مواد مخدر است و متاسفانه تبعات این جرائم نیز در سطح جامعه کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به بحث استرداد مجرمان، افزود: در همین راستا ۱۰۰ نفر از متهمان جرائم مواد مخدر که جزو اتباع بیگانه بودند با پیگیری‌های صورت گفته به کشورشان استرداد شدند و ۲۹۰ نفر از محکومان غیربومی و غیر یزدی نیز به استانهای خودشان بازگشت داده شدند.

حدادزاده  ادامه داد: در ارتباط با جرم سرقت نیز مشکلات جدی در استان وجود دارد و در سال گذشته یک‌هزار و ۵۱۱ نفر از سارقان با دریافت حکم به زندان انتقال داده شدند و ۴۹۶ محکوم هم اکنون در رابطه با سرقت در زندان های استان تحمل حبس می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد اظهار داشت: در حوزه تصادفات در سال گذشته در شهر یزد بیش از ۷۰ نفر جان خود را از دست دادند و در جاده های استان بیش از ۱۹۰ نفر بر اساس گزارش پلیس راه فوت کردند که عمدتا علت آن سرعت غیرمجاز و یا مصرف مشروبات الکلی بوده است، در ارتباط با تصادفات ۲ هزار و ۴۰۰ خودرو با دستور قضایی توقیف شد و در صورتی که سرعت غیرمجاز و خطرساز باشد یک ماه و اگر توام با مصرف مشروبات الکلی باشد، تا ۶ ماه خودرو توقیف خواهد شد.

وی درخصوص کشفیات بالای مشروبات الکلی در استان، گفت: پارسال ۶۰۰ کیفرخواست برای متهمان این پرونده‌ها تشکیل شد و ۹۰ نفر به زندان رفتند.

دادستان یزد در زمینه فرار مالیاتی نیز از تشکیل کارگروهی در این زمینه خبر داد و گفت: در این زمینه ۸۰۸ فقره پرونده در حوزه صنوف، دلالان و تولیدکنندگان تشکیل شده است و تلاش می شود تا در این زمینه با کسبه جزء برخورد نشود، همچینن ۶۴۶ میلیارد تومان تشخیص فرار مالیاتی صورت گرفته است و رسیدگی این پرونده‌ها در حال پیگیری است.

حدادزاده  افزود: در زمینه قتل عمد نیز ۲۱ مورد و همچنین ۶۸ مورد خودکشی موفق در استان ثبت شده که غالبا مربوط به افراد غیربومی و بخش قابل توجهی از آن مربوط به اتباع بوده است و امسال نیز یک مورد قتل عمد در پارک آزادگان یزد اتفاق افتاد که ضارب شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: خیلی از قتل ها ناشی از تصمیمات آنی، عصبانیت و هیجانات است، لذا می طلبد که در این موارد نیز آسیب شناسی صورت گیرد.

حدادزاده در رابطه با معتادان متجاهر نیز گفت: پارسال ۹۵۰ نفر در این رابطه از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد ارجاع شدند.
وی افزود: خوشبختانه پارسال مجوز ایجاد مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ با پیگیری استاندار محترم اخذ شده که امیدواریم طی چند هفته آینده شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

دادستان با بیان این که پارسال ۵۲۶۰ نفر ورودی به زندانهای استان داشتیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه حمایت از خانواده زندانیان، اقدامات خوبی انجام شده و ۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان در قالب اقداماتی مانند تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به اجاره منزل و کمک هزینه تحصیلی این خانواده‌ها، هزینه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها