دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

تلاش برای ملی کردن جشنواره طعم کتاب با عشایر

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری بیا کرد :

جشنواره کتابخوانی رضوی، قابل مطالعه در راستای اهداف بلند اسلامی و انقلابی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اهداف بلند اسلامی و انقلابی قابل مطالعه است .
کد خبر: ۱۴۰۷۰۰۷

جام جم آنلاین - خوزستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان به منظور تشریح و ترویج دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با نماینده مردم در مجلس خبرنگان رهبری دیدار کردند.

آیت الله حیدری بسیار خرسند هستم که مدیرکل نهاد امور کتابخانه های خوزستان امروز به حوزه علمیه الغدیر اهواز تشریف آوردند و از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در زمینه شناخت سیره اهل بیت (ع) در دهه کرامت خبر دادند.

وی افزود: این خبر از آن جهت خوشحال کننده است که یک کار زیربنایی فکری است و جامعه ی بالنده و پویای ما که به برکت انقلاب اسلامی به مراتب بالایی از نظر پیشرفت فرهنگی و علمی رسیده، به عنوان یک کشور نمونه در بین کشورهای اسلامی نگریسته می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری با بیان اینکه جوانان، نوجوانان و حتی کودکان ما باید همراه این سیر فکری و معنوی حرکت کنند تصریح کرد: شناخت ائمه اطهار(ع) در واقع شناخت عملی اسلام است و هر چقدر جامعه ما نسبت به زیبایی ها، نقاط روشن و نورانی اهل بیت (ع) آشنایی پیدا کند، با اسلام ناب محمدی بیشتر آشنایی پیدا خواهد کرد.

آیت الله حیدری عنوان کرد: آقا امام رضا (ع) در حدیثی فرموده اند: " اگر مردم با زیبایی های زندگی ما، سخنان ما و الگوی عملی و رفتاری ما آشنایی پیدا کنند آنقدر این زیبایی ها جذبه دارد که زمینه پیروی از ما پیدا می شود" .

وی اضافه کرد: اگر در طول این 14 قرن اهل بیت مظلوم واقع شده اند و اکثریت افراد جامعه نسبت به مقام و مسلک اهل بیت (ع) که همان اسلام ناب محمدی است دور مانده اند به دلیل عدم شناخت سیره و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر فضا و بستری را فراهم کنیم که جوانان ما بتوانند با این سیره نورانی و مبارک اهل بیت (ع) آشنایی پیدا کنند، یک جهش بسیار بلندی از نظر فکری و معنوی در سیر معنوی و علمی جامعه ما رخ می دهد و جوانان، نوجوانان و کودکان ما در بین جوانان و کودکان کشورهای اسلامی بعنوان الگو مطرح خواهند شد؛ در واقع پلی بین شناخت فرهنگ اهل بیت و عموم جوامع اسلامی می شوند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرموده اند :" انقلاب اسلامی دارای منازلی است و ما باید به سوی تمدن اسلامی پیش برویم، تمدن اسلامی درواقع با محوریت ایران اسلامی و با مشارکت کل کشورهای اسلامی اتفاق می افتد" اظهار کرد: این ها نیازمند الگو هستند و الگوی عملی آنها جوانان پیشرفته و فرهیخته ایرانی خواهند بود که خود این جوانان مستعد ایرانی نیازمند الگوی عملی اند و الگوی عملی آنها سیره ائمه اطهار (ع) است.

وی اضافه کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اهداف بلند اسلامی و انقلابی قابل مطالعه است و از این جهت باید بگوییم یک گام بسیاری بلندی در راستای رسیدن به گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری ترسیم نموده اند می باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از نهاد کتابخانه های استان و کشور برای در پیش گرفتن این کار بایستنی و خیلی خوب تشکر میکنم تصریح کرد: بنده به نوبه خودم از همه جوانان خوزستانی اعم از دختر و پسر، جوانان ، نوجوانان، کودکان و حتی خانواده های آنها دعوت می کنم نسبت به این جشنواره اهتمام ورزند تا انشالله همه با هم دیگر، دست به دست هم دهیم و این کار بسیار مهم را پیش ببریم.

آیت الله حیدری عنوان کرد: کتابداران واسطه فیض بین علمای اسلامی، متفکران اسلامی و عموم مردم هستند؛ در واقع بین عموم مردم که تشنه این معارف هستند پلی را تشکیل می دهند و این معارف که بصورت کتاب، سی دی یا نرم افزارهای دیگر در اختیار آنها قرار می گیرد نشان می دهد کتابداران نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: مانند پلیس که امنیت جامعه را در خیابان ها مهیا می کنند، دست افرادی که نیازمند کمک هستند می گیرند و آنها را به سلامتی عبور می دهند، علما، روحانیت و معلمان نقششان در این است بنابراین کتابداران خود به خود در این حوزه قابل تعریف هستند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها