بیشفعالی با اختلال دیگری مانند اضطراب نیز همراه است اما باید توجه داشت کودک بیشفعال در تمام موقعیتها توجه و تمرکز ندارد اما فرد مضطرب تنها در موقعیتی که باعث اضطراب میشود تمرکز ندارد. رفتار با کودکان بیشفعال اهمیتی بسیار دارد به ویژه معلمان و کادر مدارس باید نسبت به رفتار مناسب با این گروه از دانشآموزان آموزش ببینند. دانشآموزان بیشفعال تمرکز ندارند و ممکن است سر کلاس درس دائم راه بروند بنابر این معلم باید صبوری بیشتری داشته باشد و با رفتارهای حمایتگرانه و تشویق که منجر به تقویت اعتماد به نفس شود با این کودکان رفتار کنند. همچنین باید دقت شود بیشفعالی یک اختلال عصبی و رشدی است و بسیاری از رفتار این دانشآموزان غیر ارادی است، اگر معلمان به این موضوع توجه کنند بسیار آسانتر با این دانشآموزان رفتار میکنند. کارهای عملی همچون خمیربازی و نقاشی برای کودکان بیشفعال مناسب است، همچنین این کودکان به لحاظ هوشی مشکلی ندارند و فقط مشکل آنها تمرکز نداشتن است. چند مدل برای درمان بیشفعالی وجود دارد که درمان شناختی و رفتاری بهترین پاسخ را میدهد و این کودکان باید مهارت لازم را برای مدیریت رفتار خود فرابگیرند و بتوانند کارها را به درستی انجام دهند.به عنوان مثال تقویت مهارت منظم بودن، ذهن متمرکز و اعتماد به نفس در این کودکان باید مورد توجه باشد. رژیمغذایی در کودکان بیشفعال بسیار اهمیت دارد و باید از غذاهای فرآوریشده مانند چیپس، پفک، فستفود و مواد غذایی حاوی کافئین اجتناب شود. همچنین جو دو سر و تخم کتان برای این کودکان مفید است. البته ورزش در کودکان بیشفعال اهمیت بسیاری دارد و باعث تخلیه انرژی آنها میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حجتالاسلام دکتر حسن رضاییمهر، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم از مهمترین نقش رئیس مکتب جعفری میگوید