جبلی در آیین تجلیل از برنامه‌سازان برتر ماه مبارک بر تمسک مستمر به معارف قرآن تأکید کرد

جاری‌شدن برکات قرآن در تولیدات رسانه‌ملی

جبلی که در آیین تقدیر از برترهای رمضانی صداوسیما سخن می‌گفت، با تبریک به دست‌اندرکاران برنامه‌های ویژه رمضان امسال که توفیق خدمتگزاری به مردم را در این ماه نورانی داشته‌اند، اظهار کرد: کار برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ از جهات گوناگونی دشوار بود و یقین داریم منشأ هر میزان که تولیدات رمضان بر دل مخاطبان‌شان نشسته باشد، نور و برکت قرآن است که در نتیجه تلاش و زحمات شما بوده است.
جبلی که در آیین تقدیر از برترهای رمضانی صداوسیما سخن می‌گفت، با تبریک به دست‌اندرکاران برنامه‌های ویژه رمضان امسال که توفیق خدمتگزاری به مردم را در این ماه نورانی داشته‌اند، اظهار کرد: کار برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ از جهات گوناگونی دشوار بود و یقین داریم منشأ هر میزان که تولیدات رمضان بر دل مخاطبان‌شان نشسته باشد، نور و برکت قرآن است که در نتیجه تلاش و زحمات شما بوده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۵۷۰
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

به گزارش جام‌جم، رئیس رسانه‌ملی در جمع برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد تمسک به حبل‌متین معارف والای قرآنی در برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان، در ادامه مسیر تحول صداوسیما به‌شکل پیوسته و پایدار، به تحقق اهداف این برنامه‌ها کمک کند و توشه معنوی رسانه‌ملی در تمام طول سال باشد.


خلاقیت در طراحی برنامه «محفل»
وی ادامه داد: امیدوارم این برکات قرآنی و معرفتی توشه راه امسال ما در رسانه‌ملی باشد و جوانه‌های تحولی که منور به نور قرآن شده،
بالنده شود. رئیس سازمان صداوسیما همچنین افزود: وظیفه خودم می‌دانم از خلاقیت در طراحی و اجرای برنامه «محفل» تشکر کنم که در کنار برنامه‌های خوب دیگر پخش شد و باید گفت مصادیق تحول در این گونه از تولیدات رسانه به‌تدریج قابل کشف و جست‌وجو در این برنامه‌هاست.
وی تصریح کرد: باور ما این است که اگر این حال معنوی در دل شما نبود، مردم هم با برنامه‌های‌تان ارتباط برقرار نمی‌کردند. به‌دلیل اخلاص و نیت صادقانه شما بود که مردم با آنچه به آنها عرضه کردید، ارتباط گرفتند. رئیس رسانه‌ملی سپس ویژگی‌های برنامه‌های امسال صداوسیما در ماه بهار قرآن را برشمرد: از ویژگی‌های این برنامه‌ها آن بود که با اعتماد‌به‌نفس به دل اقیانوس معارف قرآنی زدید. برداشت من این بود که امسال در قاب برنامه‌های رمضان، معارف ما به مناسک ما غلبه داشت و عمق باورهای قرآنی به خواندن آن. ویژگی دوم این بود که به عمق باورهای دینی مردم اعتماد کردید و خودتان را جزئی از یک امت بزرگ دیدید.

ورود نیروهای جوان
وی افزود: دیگر ویژگی این برنامه‌ها وارد کردن نیروهای جوان و میدان دادن به آنها بود که در کنار توجه و بهره‌مندی از پیشکسوتان و باتجربه‌ها اتفاق افتاد. بخش کودک و نوجوان هم در این میان پررنگ‌تر بود که تمام این تلاش‌ها جای سپاس و آرزومندی برای تداوم و تکامل دارد.جبلی در پایان گفت: نقطه سقوط ما آنجایی است که احساس کنیم بهترین کار را انجام داده‌ایم. قطعا نقایصی داشته‌ایم که باید در سال بعد جبران شود و در عین‌حال همچنان سراغ چهره‌های جدید برویم و ظرفیت برنامه‌سازی معارفی را بالا ببریم.

یک ماه رمضان ویژه داشتیم
محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه‌ملی هم در این مراسم گفت: از زحماتی که در ماه رمضان کشیدید تشکر می‌کنم. ما امسال به مدد اهل بیت و آن‌طور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، ماه رمضان ویژه‌ای از نظر خلاقیت و نگاه تحولی داشتیم که باید در برنامه‌سازی می‌بود، که این جای قدردانی ویژه دارد. وی ادامه داد: از رئیس رسانه‌ملی هم برای همراهی با این برنامه‌ها تشکر می‌کنم.

تجربه خوب با نسل قاسم
محمدصادق باطنی، مدیر شبکه امید هم در این برنامه گفت: در برنامه‌سازی‌ها، کودکی و نوجوانی را فراموش نکنیم. آنچه امسال شاهد بودیم این بود که مخاطبان پای برنامه سحرگاهی سر سفره خدا نشستند. در برنامه نسل قاسم هم تجربه خوبی داشتیم و یک میلیون و ۱۰۰هزار مخاطب به ایده‌ها رای دادند. امیرسهیلی، بازیگر «نون خ» که در برنامه سحرگاهی سر سفره خدا هم حضور داشت، در ادامه مراسم گفت: برای کارهای مذهبی کودک بیشتر وقت بگذارید. ما اول رمضان بر اساس سوره نور کار کردیم و چرا روزهای دیگر این برنامه‌سازی را نداشته باشیم. مگر کم قصه قرآنی داریم؟

اشتیاق مردم
حامد شاکرنژاد، از قاریان قرآن که در برنامه محفل حضور داشت، در این مراسم عنوان کرد: محفل باعث شد مردم چهره واقعی قرآن و اهل آن را ببینند. من بعد از ۳۵ سال با چهره جدیدی از قرآن و اشتیاق مردم به آن روبه‌رو شدم. تشکر می‌کنم که اعتماد کردید.
رسالت بوذری، مجری برنامه رمضانی محفل از دیگر افرادی بود که در این مراسم صحبت کرد. او عنوان کرد: امر مقدس را باید درست بیان کرد. تجربه نشان داده مسأله فرم و محتوا در رسانه باید تطابق داشته‌باشد. تجربه محفل ثابت کرد اگر این دو همخوان باشد، مردم آن را دوست خواهندداشت. علی فروغی، مدیر شبکه سه هم در این مراسم عنوان کرد: از همه عزیزانی که در این یک ماه زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. همدلی، یکی از ویژگی‌های برجسته سازمان در دوران تحولی است. ما امسال یک ماه مبارک توحیدی در رسانه‌ملی داشتیم.

سبد متنوع رسانه‌ملی
وی ادامه داد: جمع عدد ترتیل‌خوانی شبکه‌های مختلف حدود ۴۰درصد بود. یعنی ۴۰درصد مردم ایران با یکی از ترتیل‌خوانی‌های صدای جمهوری اسلامی قرآن را تلاوت کردند که تصویر زیبایی از ایران ماست. رسانه‌ملی توانست سبدی متنوع از انواع گونه‌های مختلف برنامه‌های معرفتی را ارائه کند که جای شکر بسیار دارد. در این مراسم دکتر پیمان جبلی رئیس رسانه‌ملی، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه‌ملی، سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، محمدحسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، صادق یزدانی مدیر شبکه افق و حسین شاهمرادی مدیر شبکه چهار، دکتر حسین قرایی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما و همچنین برخی برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران برنامه‌های رمضانی مثل دکتر وحید یامین‌پور، حامد شاکرنژاد، سیدکاظم احمدزاده، عباس موزون، شهرام شکیبا، نجم‌الدین شریعتی و دیگر برنامه‌سازان برنامه‌های مختلف رمضانی حضور داشتند.

تلاش‌های شبانه‌روزی
محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما هم در ادامه بیان کرد: برنامه‌های امسال حاصل زحمت شبکه‌های مختلف با محوریت گروه معارف بود که اتفاق‌های مبارکی هم افتاد. این خروجی چیزی جز تلاش شبانه‌روزی دوستان نبود که میوه آن را در ماه مبارک دیدیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها