مدیرکل کتابخانه های استان خوزستان خبر داد:

مشارکت 5 هزار خوزستانی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه های استان خوزستان از مشارکت 5 حضور خوزستانی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا این لحظه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۸۴

جام جم آنلاین - خوزستان، عباس حسین زاده صبح امروز 13 اردیبهشت ماه اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه ی معصومین (ع) و آموزه های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی در حال برگزاری است .

وی افزود: گسترش فعالیت های کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره ی پاک ائمه ی معصومین (ع) به ویژه امام رضا (ع) و شناسایی و معرفی كتاب‌هاي فاخر مرتبط با فرهنگ و سيره اهل‌بيت (ع) از طریق انتشار گسترده آن و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب‏محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه را از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیر کل کتابخانه های خوزستان سیره زندگی امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) را عناوین موضوعی جشنواره خواند و بیان کرد: طی چهار سال گذشته، هر سال منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین (ع) با عنوان بخش ویژه به کتابهای جشنواره افزوده می شود که در این دوره این بخش به کتابهای مرتبط با امام حسن عسکری (ع) اختصاص یافته است.

حسین زاده با بیان اینکه بخش های مختلفی برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است تصریح کرد: پویش های کتابخوانی شامل ( قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش هایی از کتاب)، چهارگزینه ای، هنرهای تجسمی، نقاشی، طراحی، کلاژ، خطاطی، خوشنویسی، دست سازه ها شامل (کاغذ برش خورده، کتاب سازی، روزنامه دیواری (گروهی))، داستان و شعر شامل (نوشتن داستانک و سرودن شعر)، هنرهای دیجیتال شامل ( تولید قالب های دیجیتال، پادکست، کلیپ، استاپ موشن، پویانمایی، موشن گرافیک، نقاشی دیجیتال و ... بصورت گروهی) بخش های جشنواره هستند.

به گفته وی؛ دوازدهمین دوره برای همه گروه های سنی خردسال، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است؛ همچنین زندانی ها نیز می توانند مشارکت داشته باشند که برای آنها بصورت مکتوب انجام می شود.

وی اضافه کرد: جشنواره از 22 بهمن ماه 1401 آغاز شده و تا یکم تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت که علاقمندان می توانند براي شرکت در جشنواره و ارسال آثار به آدرس‌ razavi.samakpl.ir مراجعه نمایند.

مدیرکل کتابخانه های خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون 5 هزار خوزستانی در جشنواره مشارکت داشته اند اظهار کرد: مشارکت خوب مردم استان سبب شده در بین 31 استان کشور رتبه 7 مشارکت را به خود اختصاص دهیم.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها