خضر عدنان، اسیر ۴۴ساله فلسطینی، پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
خضر عدنان، اسیر ۴۴ساله فلسطینی، پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۲۴
نویسنده علیرضا صادقی - گروه بین‌الملل

این اسیر فلسطینی از جنبش جهاد اسلامی در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود به دست اشغالگران اعتصاب غذا کرده بود و در وضعیت جسمانی نامناسبی به سر می‌برد و بارها درباره وخامت اوضاع جسمانی او به اشغالگران هشدار داده شده بود. جریان مقاومت برای انتقام از اشغالگران صهیونیستی بابت جنایت اخیر، هم قسم شده است. موضوعی که ترس را به جان تل‌آویو انداخته است.

خضر عدنان هفته پیش در پی وخیم شدن اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم غاصب صهیونیستی اجازه نداد هیچ یک از وکلا، پزشکان یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتش با خبر شوند.هفته پیش، موسسه مهجه القدس از وخامت حال شیخ خضر عدنان خبر داده بود و اعلام کرده بود اداره زندان الرمله پس از وخامت حال خضر عدنان، وی را به یک درمانگاه غیرنظامی در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ منتقل کرده  و هنوز اطلاعی از وضعیت جسمانی او در دست نیست اما او در اوج مظلومیت به شهادت رسید. جنبش اسرای فلسطینی در پی اعلام شهادت خضر عدنان اعلام کرد فعالیت کلیه بخش‌های خود را در زندان عوفر رژیم صهیونیستی لغو می‌کند و به اداره زندان‌های این رژیم اطلاع داده که از دریافت وعده‌های غذایی خودداری می‌کند و اعتصاب عمومی صورت می‌گیرد. شهادت این اسیر فلسطینی از جنبش جهاد اسلامی، با واکنش شدید گروه‌های مقاومت فلسطین همراه شد و اعلام کردند به آن پاسخ درخوری خواهند داد. همزمان یک عملیات ضد صهیونیستی در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری صورت گرفت و طی آن به سوی دو خودرو در نزدیکی افنی حیفتس، شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی شهر طولکرم در کرانه باختری تیراندازی شد و سه شهرک‌نشین زخمی شدند .از سوی دیگر، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه اعلام اعتصاب عمومی کردند و این اعتصاب شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید و بازارهاست.

     

انتقام مقاومت، قطعی است

رهبران مقاومت از جمله زیاد النخاله و اسماعیل هنیه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت خضر عدنان، بر انتقام خون این شهید تاکید کرده‌اند. شلیک ده‌ها موشک از فلسطین به شهرک‌های اشغالی، نخستین واکنش نسبت به این جنایت محسوب می‌شود. در ساعات ابتدایی پس از اعلام شهادت خضر عدنان،  بیش از ۲۰راکت به سمت مواضع رژیم غاصب صهیونیستی در اطراف نوار غزه شلیک شد. با این حال آخرین اخبار از اراضی اشغالی نشان می‌دهد کابینه چند تکه نتانیاهو اعلام وضعیت اضطراری کرده و نسبت به آنچه طی ساعات و روزهای آتی از سوی مقاومت رخ می‌دهد، وحشت‌زده است. در مقابل، جریان‌های مقاومت، انتقام خون این شهید را قطعی دانسته‌اند. 

     

پاتک سایبری به صهیونیست‌ها 

از سوی دیگر، گروه هکری انانیموس سودان، وبگاه سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی و وبگاه کابینه این رژیم را هدف حمله قرار داده است.هکرهای انانیموس سودان که وبگاه‌های بندر حیفا و یافا را از کار انداختند، با انتشار تصاویری خبر دادند که توانسته‌اند وبگاه کابینه و سازمان‌ زندان‌های رژیم صهیونیستی را از دسترس خارج کنند.گروه انانیموس سودان اخیرا چند وبگاه امنیتی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را هک کرده است. این گروه هکری پیش از این موفق شده بود وبگاه‌های شرکت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی (رافائل)،‌ شرکت صنایع هوایی (IAI)، شرکت ساخت سلاح‌های اسرائیلی را هک کند. انانیموس سودان همچنین اخیرا موفق شد شرکت‌های ارتباطات و شرکت برق رژیم صهیونیستی را هک کند که این اقدام منجر به قطعی گسترده برق در سراسر فلسطین اشغالی شد. با این حال، رژیم صهیونیستی مدعی شده بود این اختلال به‌دلیل نقص فنی در نیروگاه تولید برق حیفا رخ داده است.

 

تل‌آویو هزینه سختی پرداخت خواهد کرد 

فدی اسماعیل بودیه، تحلیلگر لبنانی در خصوص جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس در خصوص شهادت مظلومانه خضر عدنان می‌نویسد:«بدون شک صهیونیست‌ها پاسخ بسیار سختی در قبال جنایت اخیر دریافت می‌کنند و گروه‌های مقاومت نیزروی این مسأله تاکید دارند. تل‌آویو قطعا این قاعده را بار دیگر متوجه خواهد شد که کوچک‌ترین تعرضی در تقابل با مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند. اکنون رژیم اشغالگر قدس بابت  شهادت عدنان در بند فلسطینی، هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد. از سوی دیگر، بازیگران و کشورهایی که در قبال این جنایت مسلم سکوت کرده‌اند، قطعا شریک جرم تل‌آویو خواهند بود. بسیاری از جنایاتی که صهیونیست‌ها در مواجهه با ملت فلسطین صورت می‌دهند، با حمایت بازیگران غربی است. این بازیگران نمی‌توانند از یک سو جنایات صهیونیست‌ها را در ظاهر محکوم کرده و از سوی دیگر، زمینه را برای استمرار آنها فراهم کنند. افکار عمومی دنیا این دوگانگی‌ها را دریافته و قطعا حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی را نیز مانند همین جنایات محکوم می‌کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها