شیطانی در ظاهر انسان
نگاهی به مجموعه «اغماء»

شیطانی در ظاهر انسان

نگاهی به نظرسنجی‌های تازه صداوسیما نشان داد

افطاری‌های پرمخاطب تلویزیون

با وجود گذشت روزهای متوالی از ماه مبارک رمضان امسال، هنوز هم پرونده بازدیدکنندگان سریال‌های تلویزیونی این دوره زمانی بسته نشده است. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، برنامه زندگی پس از زندگی و برنامه قرآنی محفل در میان برنامه‌های پربیننده تلویزیون در ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌اند.
با وجود گذشت روزهای متوالی از ماه مبارک رمضان امسال، هنوز هم پرونده بازدیدکنندگان سریال‌های تلویزیونی این دوره زمانی بسته نشده است. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، برنامه زندگی پس از زندگی و برنامه قرآنی محفل در میان برنامه‌های پربیننده تلویزیون در ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۶۳۹۵
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

برنامه‌های رمضانی امسال با توجه به همزمانی آن با نوروز امسال از حال و هوای ویژه‌تری برخوردار بود به طوری که بخشی از این برنامه‌ها بیشتر با حال و هوای رمضانی و بخشی دیگر با فضای نوروزی همراه بود اما دو برنامه زندگی پس از زندگی و محفل، از جمله برنامه‌هایی بود که ویژه ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت. برنامه زندگی پس از زندگی از شبکه چهار را باید در میان برنامه‌های پرمخاطب چند سال گذشته دانست که توانست مخاطبانی از طیف‌های مختلف را به خود جذب کند. این برنامه روایتگر افرادی بود که تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند و از این تجربه با مخاطبان می‌گفتند. آن‌طور که نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نشان می‌دهد، در میان کل برنامه‌های افطار، زندگی پس از زندگی، با ۲۶.۷درصد بیننده در صدر برنامه‌های پرمخاطب افطار سیما قرار گرفته و برنامه قرآنی محفل از شبکه سه سیما نیز با ۱۹.۷درصد در رتبه دوم جای گرفته است.نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون برنامه‌های سیما در رمضان ۱۴۰۲، نشان می‌دهد ۴۱.۱ درصد مردم، مخاطب برنامه‌های افطار و ۲۲درصد، مخاطب برنامه‌های سحر تلویزیون بودند. این درصدها سال گذشته به ترتیب ۲۶.۶ و ۱۷.۴ درصد بوده است که نشان از رشد بینندگان دارد. بر اساس نتایج این نظر سنجی، از میان برنامه‌های افطار سیما، زندگی پس از زندگی با ۲۶.۷ درصد بیننده و ۹۱.۳درصد رضایت زیاد، در صدر برنامه‌های پرمخاطب افطار سیما قرار گرفت. فصل سوم این برنامه که در ماه رمضان سال گذشته پخش شده بود ۱۴درصد بیننده را از آن خود کرده بود.همچنین ویژه برنامه‌های افطاری مراکز استانی هم با ۱۲.۶درصد در رتبه بعدی جای گرفت. از میان برنامه‌های سحر سیما نیز ویژه برنامه‌های استانی با ۹.۹درصد مخاطب در صدر قرار گرفت. برنامه «ماه من» از شبکه سه سیما با ۹.۴ درصد و «ماه خدا» از شبکه یک سیما با ۶.۸درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. بر همین اساس، ۳۲.۸درصد مخاطبان بیننده برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه‌های سیما بوده‌اند که ۱۶.۳درصد ترتیل خوانی‌ها را از شبکه سه پیگیری کرده‌اند. ۳۱.۶درصد مخاطبان نیز شاهد سخنرانی‌های مذهبی سیما بوده‌اند که شبکه سه با ۱۶.۲درصد بیشترین میزبان این بینندگان بوده است. برنامه‌های مناجات خوانی (ادعیه‌خوانی) پخش شده از تلویزیون نیز پذیرای ۳۲.۲ درصد از مخاطبان بوده است.

درصد بیننده در برنامه‌های افطار
۲۶.۷ درصد بیننده ۹۱.۳ درصد رضایت از برنامه زندگی پس از زندگی
۱۹.۷ درصد بیننده «محفل»
۱۲.۶ درصد بیننده ویژه برنامه‌های استانی

درصد بیننده در برنامه‌های سحر
۹.۹ درصد مخاطب ویژه برنامه‌های استانی
۹.۴درصد مخاطب «ماه من»
۶.۸درصد مخاطب «ماه خدا»

برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم
۳۲.۸درصد مخاطب برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم
۱۶.۳درصد مخاطب مخاطبان ترتیل خوانی از شبکه سه
۳۱.۶درصد مخاطب سخنرانی‌های مذهبی
۱۶.۲درصد مخاطب مخاطبان سخنرانی‌های مذهبی شبکه سه
۳۲.۲ درصد مخاطب برنامه‌های مناجات خوانی (ادعیه‌خوانی)

مخاطبان دو سال افطار و سحر
در ۱۴۰۲ ۲۲درصد در ۱۴۰۱ ۱۷.۴ مخاطب برنامه‌های سحر
در ۱۴۰۲ ۴۱.۱درصد در ۱۴۰۱ ۲۶.۶ مخاطب برنامه‌های افطار

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها