چطور فعالیت هسته‌ای تهران محاسبات دولت بایدن را تنظیم کرده است؟

چرخش آمریکا با قدرت ایران

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل پیش‌بینی کرد، تنش در روابط ایران و آمریکا در ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل پیش‌بینی کرد، تنش در روابط ایران و آمریکا در ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۹۴

فواد ایزدی در گفتگو با جام‌جم آنلاین در خصوص آخرین وضعیت روابط ایران و آمریکا گفت: دولت رییسی در ارتباط با برجام کم و بیش همان مسیر قبلی را طی می کند که یکی از اهداف تنش زدایی با آمریکا بوده است به این معنی که اگر کسی بخواهد سیاست خارجی رییسی را نسبت با آمریکا در نظر بگیرد باید ذیل تنش زدایی تعریف کند.

وی با بیان اینکه طرف آمریکایی از زمان روی کار آمدن بایدن نسبت به دوران ریاست جمهوری ترامپ به طور نسبی کمتر از ادبیات تند ضد ایرانی استفاده می‌کند، تصریح کرد: البته آمریکا همچنان سیاست خصمانه خود، فشارها و تحریم ها را ادامه داده و حتی بیشتر هم انجام می دهد.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: نوع برخورد مقامات آمریکایی با اغتشاشات چند ماه گذشته در ایران این موضوع را تایید می‌کند که این کشور فشار بر ایران و سیاست خصمانه اش را علیه کشورمان افزایش داده است.

ایزدی گفت: به نظر می رسد در آینده هم همین شرایط فعلی ادامه یافته و بتدریج که به انتخابات ریاست جمهوری این کشور نزدیک تر می شویم معمولا در فضای انتخاباتی لفاظی ها هم تندتر می‌شود و در این میان جمهوری اسلامی ایران هم برای این کشور یک موضوع است و دیکتاتورهای دو حزبی که در آمریکا حاکم هستند نیز معمولا علیه ایران صحبت می کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد:
متاسفانه آمریکا از شکست های خود درس نمیگیرد، همانطور که طی هفته های گذشته سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس بود.

وی افزود: این عملیات شکست خورده طبس درس بزرگی برای ایران و آمریکا بود، اما متاسفانه این کشور تاکنون از آن درس نگرفته و همچنان به پروژه‌های ضدایرانی خود ادامه می‌دهد.

ایزدی ادامه داد: رویکردی که آمریکا در کنار دیگر شرکای اروپایی‌اش درباره حمایت از آشوب‌های داخلی در ایران در پیش گرفته بود یک نشانه دیگری از این بود که آمریکا از شکست های خود در مقابل با جمهوری اسلامی ایران درس نمی گیرد، این نوع حمایت ها نشان‌دهنده ماهیت واقعی کشورهای غربی در تعامل با ایران در سال‌های اخیر بوده است؛ یعنی اگر فرصتی هم نباشد، این کشورها برای ایجاد فشار و انجام عملیات روانی فرصت‌سازی می‌کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه همه دولت‌های جمهوری اسلامی به دنبال کاهش تنش بوده‌اند در عین حال تصریح کرد: اما دلیل اینکه تاکنون این اتفاق نیفتاده این است که فضای فکری حاکم بر امریکا با ابتنا بر دشمنی، خصومت و رویکرد زورمدارانه تعریف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها