مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان اردبیل گفت:

۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

نصب ۱۱۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های تویسرکان

مدیر امور آب شهرستان تویسرکان گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بیش از اندازه آب‌های زیرزمینی، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز شهرستان تویسرکان نصب شده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۶۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، احمد ترکاشوند با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از برداشت آب‌های زیر زمینی، افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ به منظور پیشگیری برداشت از آب‌های زیرزمینی، ۱۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود و پر شده است.

وی با بیان اینکه عمق انسداد این تعداد چاه به بیش از ۱۷۹۸ متر می‌رسد، اظهار کرد: با همیاری و همکاری صورت گرفته سال گذشته با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز، بیش از دو میلیون و ۴۵۴ هزار مترمکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد تعهد انسداد چاه غیرمجاز شهرستان در سال گذشته محقق شده است، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ نیز این روند ادامه دارد تا برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

ترکاشوند بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون حدود ۶۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و مسدود شده است.

مدیر امور آب شهرستان تویسرکان در پایان تأکید کرد: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز حدود ۲۲ میلیون مترمکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها