رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته خریداری شده و تا کنون ۲۰ فروند به سرویس هوایی برای خدمت‌رسانی اضافه شده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری گفت: در برنامه هفتم یا سال ۱۴۰۲ سعی می‌کنیم به توافقاتی که داشتیم پایبند و پاسخگو باشیم. یادمان نرود که شهریور ۱۴۰۰ وضعیتمان چطور بود و با تلاش‌های زنان و مردان در صنعت هوایی، در شرایط جنگ ترکیبی، چطور پیش رفتیم. این صنعت زحمات خود را کشیده و مسیرش را دنبال می‌کند؛ امیدواریم امسال سال پربارتری باشد و کسوت خدمتمان به مردم بیشتر شود.

وی درباره ناوگان هوایی فعال توضیح داد: نیاز صنعت هوایی ما توجه به تعداد فرودگاه و اقلیم و جمعیت ۸۰ میلیونی، ۵۵۰ فروند هواپیماست برای پروازهای کوتاه‌برد، میان‌برد و بلندبرد. برای اینکه تاب‌آوری صنعت از شهریور ۱۴۰۰ را افزایش دهیم، برنامه‌مان برگرداندن‌ تعدادی از هواپیماها به ناوگان بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره هواپیماهای زمینگیر اظهار کرد: از میان ناوگان هوایی ما، ۱۶ فرورند بیش از ۱۰ سال زمینگیر است، ۶۸ فروند بیش از ۵ سال و کمتر از ۱۰، ۳۹ فروند بین ۳ سال تا ۵ سال زمینگیر بوده‌اند؛ یعنی درمجموع ۱۲۳ ناوگان زمینگیر داریم که بنا داریم با اولویت اینها را به سرخط برگردانیم؛ کما اینکه امروز ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم.

محمدی‌بخش‌ درباره هواپیماهایی که در ماه‌های گذشته به ناوگان هوایی ایران اضافه شده، توضیح داد: بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته خریداری و به ناوگان ما اضافه شده است و تا کنون ۲۰ فروند به سرویس هوایی برای خدمت‌رسانی اضافه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها