به مناسبت آغاز هفته سلامت، خطرسنجی رایگان سکته قلبی و مغزی جهت عموم هم‌استانی‌ها در مراکز سلامت شهری و روستایی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۲۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، خطرسنجی رایگان سکته قلبی و مغزی در آیین افتتاح هفته سلامت، با هدف فرهنگسازی در بین عموم مردم و تأکید بر لزوم غربالگری سلامت آغاز شد و در این مراسم، مسئولین استان و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در اجرای برنامه پیشگام شدند تا نقشی مؤثرتر در فرهنگسازی و حضور مردم در این خدمت رایگان حوزه بهداشت ایجاد شود.

در این برنامه دکتر حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، دکتر فریدونی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان، خانم ستاری مدیرکل امور بانوان استانداری و مهندس تیموری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری همدان با حضور و مشارکت در اجرای برنامه خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی، از عموم مردم برای استفاده از این ظرفیت در غربالگری سلامت خود دعوت کردند و ضمن حضور در بخش‌های مختلف مرکز سلامت سمیعی(شماره 9) که مجری افتتاح هفته سلامت قرار گرفته بود، ضمن خداقوت و تبریک این مناسبت به پرسنل مرکز، نحوه ارائه خدمات بهداشتی به مردم را مورد ارزیابی قرار دادند.

دکتر رستمی‌کیا رییس مرکز بهداشت همدان در حاشیه برنامه خطرسنجی اظهار کرد: با انجام خطرسنجی، میزان خطر برای هر فرد تعیین و مطابق با دستورالعمل های تعیین شده، راهکارهای لازم به منظور کاهش میزان خطر به فرد داده خواهد شد و فرد تحت مراقبت و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه یکی از موانع مهم در کنترل موثر بیماری قلبی عروقی شیوع عوامل خطر این بیماری‌ها از جمله فشار خون بالا، قند خون بالا و کلسترول خون بالا و بی اطلاعی مردم از مقادیر عوامل خطر در خودشان است، افزود : لازم است همه افراد بالای30 سال سالیانه از نظر عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی کنترل گردند.

رییس مرکز بهداشت همدان خاطر نشان کرد: هدف ما این است که افراد بدانند چگونه می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده به قلب خود انرژی دهند و سلامت قلب خود را حفظ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها