رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به جنایت آمریکا در حمله به ناوشکن‌های سهند، سبلان و جوشن گفت: به طور قطع، دادخواهی درباره حمله آمریکا به ناوشکن‌های ما انجام خواهد شد و رسوایی رژیم استکباری آمریکا بیش از پیش به همه جا خواهد رسید.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به جنایت آمریکا در حمله به ناوشکن‌های سهند، سبلان و جوشن گفت: به طور قطع، دادخواهی درباره حمله آمریکا به ناوشکن‌های ما انجام خواهد شد و رسوایی رژیم استکباری آمریکا بیش از پیش به همه جا خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۰۵۹۸۷

حجت‌الاسلام پورخاقان: جنایت آمریکا در حمله به ناوشکن‌های «سهند»، «سبلان» و «جوشن» را پیگیری می‌کنیم
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم تشریح ماوقع اقدامات متجاوزانه رژیم آمریکا در حمله به ناوشکن‌های «سهند» و «سبلان» و «جوشن» در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ با حضور حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، دریادار عبدالله معنوی فرمانده ناوشکن سبلان سال 1367، خانواده‌های شهدا، جانبازان و شاهد حادثه، پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه 1402 برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در این مراسم طی سخنانی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان جان برکف و قهرمان کشورمان، تصریح کرد: از نظر مقررات جمهوری اسلامی ایران و یا آیین‌نامه اجرایی قانون صلاحیت دادگستری کشور، ایران صلاحیت رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی را دارد.

وی تأکید کرد: قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات علیه اتباع ایرانی یا قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا و بیانیه شورای عالی امنیت ملی که در حکم قانون است درباره تروریستی خواندن سنتکام و قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا به ما اجازه می‌دهد که حق و دادخواهی خود را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع این دادخواهی انجام خواهد شد و رسوایی رژیم استکباری آمریکا بیش از پیش به همه جا خواهد رسید.

براساس این گزارش، با ناکامی صدام حسین در انسداد روند تولید نفت ایران در خلیج‌فارس، ناوگان متجاوز ایالات متحده در شرایطی که هیچ نوع حالت جنگی در روابط ایران و آمریکا وجود نداشت، ضمن زیر پا گذاردن معاهدات و پروتکل‌های بین‌المللی در سحرگاه 29 فروردین سال 67، سکوی نفتی نصر را مورد حمله قرار داد. حمله به این سکو موجب انهدام کامل و به آتش کشیده شدن سکوی بهره‌برداری نصر و کلیه تأسیسات نصب شده بر روی آن، همچنین انهدام پل ارتباطی بین سکوی مشعل و سکوی بهره‌برداری شد.

همچنین در همین روز تأسیسات سکوی سلمان توسط نیروهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفت که در اثر این حمله بخش‌های مهمی از مجتمع تولید نفت سلمان به صورت کامل تخریب شد. در این حمله‌ها، شمار زیادی از نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسیدند./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها