بیانیه‌ تبیینی وزارت اطلاعات درباره حوادث مربوط به مدارس

هیچ ماده‌ سمی در کار نبوده است

وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اقدامات انجام‌ شده در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل مربوط به حوادث مدارس را تبیین کرد.
وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اقدامات انجام‌ شده در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل مربوط به حوادث مدارس را تبیین کرد.
کد خبر: ۱۴۰۵۷۸۶

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

بسمه‌تعالی
در پی حوادث و اغتشاشات پاییز گذشته، گزارش‌هایی از بدحالی دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور واصل شد و به‌تدریج روندی صعودی به خود گرفت. موضوع قابل تأ مل از آغاز اتفاقات این بود که نسبتی معکوس بین فروکش کردن تدریجی اغتشاشات موصوف و بالاگرفتن شتابان رویدادهای منجر به اعلام بدحالی دانش‌آموزان وجود داشت. این موضوع به‌ویژه با عنایت به جامعه هدف (نوجوانان و کودکان معصوم) از همان ابتدا توجه خاص رئیس محترم جمهوری را جلب کرد و بلافاصله دستورات مؤکدی به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات، بهداشت و درمان و آموزش‌ و پرورش صادر کردند.
پیگیری‌ها تحت مدیریت وزیر محترم کشور آغاز شد. وزارت اطلاعات نیز با تمرکز فزاینده بر موضوع، بدون اعلام عمومی (که موجب نگرانی جامعه یا هوشیاری عوامل احتمالی اتفاقات شود) همه توان اطلاعاتی، امنیتی، فنی، عملیاتی و آزمایشگاهی خود را برای کشف علل و عوامل، بسیج کرد. مشابه همین توجه و تمرکز از سوی سایر دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور اعمال شد.
در بدو مأموریت، چهار مجهول پیش‌روی افسران اطلاعاتی این وزارتخانه قرار گرفت: چیستی موادی که موجب بدحالی دانش‌آموزان شده‌، عوامل انسانی یا فنی اقدامات، شبکه‌ای که توانایی اقدام در گستره‌ای وسیع را دارا باشد، در غیر موارد ذکرشده، چه علل و عوامل دیگری موجب رویدادهای مورد بحث شده‌اند؟
به ‌این ترتیب یکی از حساس‌ترین و دشوارترین مأموریت‌های سال گذشته سربازان گمنام امام‌زمان(عج) آغاز شد. اینک با جمع‌آوری اطلاعات موثق و مصادیق فراوان از گسترده‌ترین عملیات رصد و پایش اطلاعاتی ـــ امنیتی کشور و با مطالعات علمی، تجزیه، تحلیل و ترکیب داده‌ها، نتیجه نهایی مجموعه تحقیقات را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

۱ـــ اولین گزارش اعلام مسمومیت در ۱۵آبان۱۴۰۱ از شهرستان نور استان مازندران به ثبت رسیده است. پس از آن و در تاریخ ۹آذر۱۴۰۱، گزارشی مشابه از یکی از هنرستان‌های دخترانه استان قم داده شد و متعاقب آن، گزارشاتی غالبا همانند در ماه‌های آذر، بهمن و اسفند به ثبت می‌رسند. از اوایل اسفند، موضوع به سایر استان‌ها تسری می‌یابد و گزارش‌هایی مشابه از استان‌های دیگر واصل می‌شود. این گزارش‌ها تا ۸اسفند۱۴۰۱ رشدی با آهنگ ملایم و گاهی با رشد منفی همراه بود اما از ۸اسفند، با رشدی فزاینده مواجه می‌شود و درنهایت در ۱۴اسفند به اوج خود می‌رسد. در ۱۵اسفند، رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) موضعی آشکار، صریح و قاطع در قبال موضوع اتخاذ فرمودند. [۱] بیانات معظم‌له، از سویی تمرکز بیش از پیش دستگاه‌ها بر موضوع را در پی داشت و از سوی دیگر موجب حضور آشکارتر نیروهای حافظ امنیت در پیرامون محیط‌های آموزشی شد. طبیعی بود که همزمانی این عوامل با پایان اسفند و تعطیلی مدارس، برای مدتی غائله را خاموش نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها