دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه واقعه حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) باید سال ها بزرگ داشته شود، گفت: ثبت روز واقعه شاهچراغ (ع) در تقویم ملی کشور در دستور کار است.
کد خبر: ۱۴۰۵۷۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، سید مجید امامی جمعه در حاشیه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیراز در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: شهدای واقعه شاهچراغ (ع) در شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران مظلومانه به شهادت رسیدند که شاید ما به وجه معنوی و نقش بزرگ شیراز در انقلاب اسلامی کمی غفلت می‌کردیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: این شهدای مظلوم که خانواده‌ها و ملت ایران را داغدار کردند افزون بر اینکه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) یک نگاه و روح جدید را ایجاد کردند، توانستند در نگاه مردم ما به شیراز و شهر بزرگ تمدنی شیراز هم تغییر ایجاد کنند.

امامی بیان کرد: ما منتظر درخواست نامگذاری و ثبت روز واقعه شاهچراغ (ع) در تقویم ملی کشور هستیم که این درخواست به زودی از سمت شورای فرهنگ عمومی استان فارس به ما ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: معتقد هستیم که این واقعه باید سالها بزرگ و گرامی داشته شود تا نسل آینده هم بداند که چنین جنایتی توسط دشمنان در یک فضای معنوی و قدسی رخ داده و گردشگران از اقصی نقاط جهان نیز متوجه قربانی بودن ملت ایران از سوی تروریسم باشند تا بتوانند پیام مظلومیت مردم ایران را منتقل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها