مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد:

620 طرح عمرانی نیمه تمام در استان یزد وجود دارد

یزد- محمد دهقان منشادی گفت: تعداد طرح های عمرانی نیمه تمام در استان 620 طرح شامل 450 طرح استانی و 170 طرح ملی است.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۴۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور  استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در محل استانداری برگزار شد؛ با اشاره به سیاست دولت در خصوص مولدسازی دارایی های خود گفت: کل اعتبارات حاصل از فروش اموال مازاد برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام هزینه می شود.

محمد دهقان منشادی افزود: منابع مالی دولت محدود و طرح های عمرانی نیازمند منابع مالی است و دولت برای تامین این منابع، فروش اموال مازاد را در برنامه قرار داده است.

وی تعداد طرح های عمرانی نیمه تمام در استان را 620 طرح شامل 450 طرح استانی و 170 طرح ملی عنوان کرد و گفت: نبود اطلاعات کامل از فروش دارایی های دولت، نبود معیار تشخیص دارایی های مازاد، خام فروش دارایی ها، بی توجهی به ساز و کار بازار، عدم تنوع در شیوه مولد سازی، عدم بهره گیری از ابزارهای نوین و پرونده حقوقی مرتبط بر دارایی ها را از چالش های فراروی مولد سازی اعلام کرد.

دهقان منشادی افزود: افزایش عرضه زمین ملک، کاهش دارایی های منجمد، بهره وری و کارایی بیشتر از دارایی های ثابت، افزایش نقدینگی شرکت ها و تامین غیر تورمی کسری بودجه؛ تامین فرصت فراگیر مصون ماندن مردم از تورم، گسترش مالکیت عمومی مردم را از اهداف اجرای طرح یاد کرد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاهها ، سازمانها و واحدها و سایر عناوین دولتی وابسته دولت مشمول اجرای طرح هستند، گفت: وزارت اقتصاد به عنوان دبیر هیات، مجری شناسایی، واگذاری و فروش و مولد سازی اموال شناسایی شده، پروژه های نیمه تمام عمرانی و قرار دادهای مشارکت و سرمایه گذاری می باشد.

دهقان منشادی اظهار داشت: عواید حاصل از واگذاری اموال غیر منقول و پروژه های عمرانی نیمه تمام به خزانه واریز خواهند شد و نیمی از مبالغ واریزی به خزانه و بلا فاصله به حساب تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه اجرایی مربوطه ستادی و استانی واریز خواهند شد.

دبیر هیات مولد سازی استان یزد خاطر نشان کرد: 100 درصد ملبغ واریز به خزانه از محل واگذاری دارایی های وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و همچنین شرکت های دولتی بلافاصله به حساب تملک دارایی های سرمایه ای وزارتخانه مربوطه واریز و در محلات و مناطق محروم سرمایه گذاری می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها