مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اعلام کرد:

بهبود کمی و کیفی فعالیت بیش از634 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان :

احقاق حقوق قانونی کارگران خط قرمز ماست

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان کرمان گفت:طی یک سال گذشته بیشترین تلاش ها در راستای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل به منظور برقراری عدالت در پرداخت دستمزد لحاظ شده است و احقاق حقوق قانونی کارگران عزیز و‌شریف خط قرمز این اداره کل است.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مجتبی مصباح،در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کار و‌ کارگر و بسیج کارگری گفت:مادنبال کاهش پرداخت حقوق‌هانیستیم، بلکه به دنبال ضابطه‌مند کردن حقوق ها هستیم.

مصباح،اظهار کرد:سال گذشته،سال خاصی بود و تشکر ویژه از جامعه کارگری استان باید کرد زیرا علی رغم همه مشکلات،همکاری با جریان معاندنکرد و حتی یک روز در کرمان اعتصابات کارگری به دلیل اغتشاشات نداشتیم و این مهم نشانه بصیرت جامعه کارگری است.

او درباره تعهد اشتغال کرمان در سال گذشته گفت:تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل بود که ۱۱۲درصد تعهد خود را عمل کرد و پنجمین استان از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده در سطح کشور شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کرمان از ایستادن استان کرمان در جایگاه چهارم کشوری از نظر کاهش نرخ بیکاری خبردادوبیان کرد:در سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمان ۳.۱درصدکاهش یافت و به ۸.۲ درصد رسید.

او از برون سپاری کارها در سال گذشته سخن به میان آورد و اظهار کرد:در سال گذشته ۲۵ کاریابی جدید ایجاد کردیم وهمچنین ۱۷مرکز کارآفرینی در استان وجود دارد.

مصباح،با بیان این مطلب که ۱۵ هزار و ۶۷۰ شغل در سال گذشته ازطریق تسهیلات ایجادشده است،تصریح کرد:۶۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان داریم و در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۵ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام شده است.

او از پیگیری و به سرانجام رساندن ۸۰۴۶ دادخواست (شکایت کارگری و کارفرمایی) در سال گذشته در استان خبر داد و عنوان کرد:طرح طبقه بندی ۹۵ شرکت در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد:در سال گذشته ۳۴۹۱ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان داشتیم که اکثر آنها مربوط به یک شرکت در جنوب استان هستند که اگر مشکل آن حل شود،این افراد دوباره به کار خود باز خواهند گشت.

او ازاجرای ۴۰ عنوان برنامه درهفته کار و کارگر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد:جشن‌های کارگری در همه شهرستان‌ها،برپایی میز خدمت در نماز جمعه سراسر استان،تجلیل از کارگران نمونه،ده‌ها برنامه منتخب ورزشی و ... از جمله برنامه‌های این هفته خواهند بود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش اعطای کاریابی به خیریه ها را یکی از رویکردهای سال گذشته این اداره کل اعلام کرد و افزود:خیریه ها افراد کم بضاعت را مشغول به کار می‌کنند تا با این روش آن خانواده را توانمند نموده و از تحت پوشش خیریه خارج شود. 

وی افزود:گره‌های اجتماعی بامشارکت مردم حل می شود،لذا خیریه‌های بزرگ که در زمینه اشتغال افراد کار می کنند، باید اقدام به دریافت مجوز نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها