نرخ کرایه تاکسی از امروز افزایش می یابد. شورای شهر تهران افزایش حدود 45 درصدی را تصویب کرد. مدیر عامل تاکسیرانی می گوید که برچسب ها زده و افزایش نرخ ها اعمال می شود.
نرخ کرایه تاکسی از امروز افزایش می یابد. شورای شهر تهران افزایش حدود 45 درصدی را تصویب کرد. مدیر عامل تاکسیرانی می گوید که برچسب ها زده و افزایش نرخ ها اعمال می شود.
کد خبر: ۱۴۰۵۱۴۴

به گزارش جام جم آنلاین بهشت نشینان باید در خصوص افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی تصمیم گیری کنند.21 عضو شورای شهر تهران به افزایش حدود 45 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال جاری چراغ سبز نشان دادند.

به دلیل عید فطر چند روز افزایش نرخ ها به تعویق افتاد/افزایش نرخ در خطوط مختلف متفاوت است

نرخ کرایه در خطوط مختلف است و ممکن است در برخی خطوط کرایه‌ها کمتر از ۴۵ درصد افزایش یابند، براساس مصوبه شورای شهر زمان اجرای نرخ های جدید با تأیید فرمانداری، اول اردیبهشت ماه اعلام شده است اما به دلیل تعطیلی عید فطر از امروز این افزایش ها اعمال می شود. برچسب های نرخ کرایه آماده و میان تاکسی‌ها توزیع شده است تا از امروز به صورت قانونی این افزایش نرخ ها اعمال شود.

مهر تایید فرمانداری به افزایش نرخ ها/عدم افزایش کرایه بیش از نرخ تورم

وقتی اعضای شورای شهر تهران در ابتدا نرخ ها را افزایش دادند فرمانداری اعتراض کرد و شورای شهر تهران هم اصلاحاتی در افزایش نرخ ها انجام داد و در نهایت فرمانداری هم مهر تایید به افزایش نرخ در سال جاری زد.

بر اساس این گزارش، با اصلاح مصوبه اولیه شورا، در حال حاضر حداکثر نرخ افزایش کرایه در شبکه اتوبوسرانی پایتخت نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد و حداکثر افزایش قیمت بلیت مترو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ نیز حداکثر ۲۵ درصد است. در حوزه تاکسیرانی نیز براساس چارچوب پیشنهادی وزارت کشور یعنی عدم افزایش کرایه بیش از نرخ تورم، اکنون میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

فرمانداری تهران به نرخ های جدید اصلاح شده اعتراضی ندارد/تعدیل بها در 3 حوزه حمل ونقل

سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران می گوید که نرخ ها پس از اصلاح به زیر نرخ تورم کاهش پیدا کرد و به این ترتیب فرمانداری تهران به نرخ های جدید اصلاح شده اعتراضی ندارد و با ابلاغ آن از سوی شورا به شهرداری می توانداین نرخ ها اعمال شود.

به گفته بشیری، پس از بررسی کارشناسی مصوبه شورای شهر در کمیته مشورتی ذیل هیات و با عنایت به تاکیدات استاندار تهران و همچنین فرماندار تهران به منظور جلب رضایت و رفاه حال شهروندان عزیز تهرانی، موضوع کاهش کرایه های حمل و نقل عمومی (بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی) در دستور کار قرار گرفت که تصمیمات اتخاذ شده منجر به کاهش و تعدیل بها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی شد.

بر اساس این گزارش، تعدیل بها و کاهش نرخ کرایه ها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی در صحن شورای اسلامی شهر تهران بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و قرار است با نرخ های جدید که مورد تایید شورا و فرمانداری است افزایش ها اعمال شود.

عضو شورا: به گونه ای کار را در نظر گرفته ایم که نه مردم ضرر کنند نه تاکسیران/ قیمت لاستیک و تجهیزات ماشین بالا رفته است

سید محمد آقامیری عضو کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران می گوید که از امروز افزایش نرخ ها اعمال می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که برخی می گوید افزایش ها زیاد است؛ این در حالی است که ما به گونه ای کار را در نظر گرفته ایم که نه مردم ضرر کنند نه تاکسیران.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت لاستیک و تجهیزات ماشین بالا رفته است و باید به گونه ای باشد که برای تاکسیران ها کار کردن مقرون به صرفه باشد.

افزایش 60 درصدی نرخ در روزهای بارانی و برفی مانع فعالیت دربستی می شود

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در روزهای خاص مثل روزهای بارانی و برفی نرخ ها 60 درصد افزایش می یابد، گفت: با این اقدام دیگر برخی از تاکسیران ها به سمت دربستی نمی روند و به شهروندان در این روزها هم خدمات ارائه می کنند.ما تلاش کردیم که نرخ ها را متعادل کنیم.

فرمول افزایش نرخ چیست؟/شورای شهر تهران همیشه عدد را که برای افزایش نرخ در نظر می گیرد و از عددی که کارشناس در آورده پایین تر است

بر اساس این گزارش، فرمول های برای تعیین نرخ کرایه حمل ونقل عمومی وجود دارد و شاخص ها متفاوت است. در این فرمول نرخ تورم، نرخ استهلاک خودرو ، نرخ دستمزد راننده و ... در نظر گرفته می شود و بر اساس آن قیمت ها افزایش می یابد.

البته شورای شهر تهران همیشه عدد را که برای افزایش نرخ در نظر می گیرد و از عددی که کارشناس در آورده پایین تر است.امسال هم در نهایت افزایش 45 درصدی با توجه به شرایط جامعه در نظر گرفته شد.

البته برخی از تاکسیران ها می گویند این عدد مورد رضایت نیست چرا که آنها معتقدند استهلاک ماشین بالاست و قیمت لاستیک،فیلتر هوا، روغن و .... بالا رفته است.

تسهیلات رفاهی برای تاکسیران ها از سوی شهرداری ها/مصوبه افزایش قیمت شب عید ابلاغ شد/تا ظهر امروز همه برچسب ها نصب و افزایش نرخ ها اعمال می شود

البته شهرداری ها برای تاکسیران ها مباحث رفاهی در نظر می گیرند تا بتوانند بخشی از هزینه های آنها را جبران کنند.

وحدت کار مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران به خبرنگار فارس می گوید که تسهیلات رفاهی برای رانندگان در نظر گرفته شده و از امروز نرخ ها افزایش می یابد.مصوبه افزایش قیمت شب عید ابلاغ شد و اقدامات برای چاپ برچسب صورت گرفت تا ظهر امروز همه برچسب ها نصب و افزایش نرخ ها اعمال می شود.

از امروز نرخ کرایه تاکسی افزایش می یابد. شهرداری تهران برای هوشمند سازی تاکسیرایی حدود 40 برنامه در نظر گرفته است. شهرداری باید تاکسی آنلاین را طریق جذب سرمایه گذار یا پلتفرم‌های موجود راه اندازی کند. شرکت‌های تاکسیرانی رتبه بندی خواهند شد و مدت پروانه فعالیت آنها سه ساله می شود و شرکت‌های رتبه یک ۲۰ میلیون تومان، رتبه دو ۱۷ میلیون تومان، رتبه سه ۱۳ میلیون تومان، رتبه چهار ۱۰ میلیون تومان، رتبه پنج ۶ میلیون تومان باید برای صدور مجوز بهره برداری پرداخت کنند./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها