مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از روند اجرای
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از روند اجرای "طرح بزرگ آبرسانی به جناح و بستک" بازدید کرد و گفت؛ این طرح یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی هرمزگان در غرب استان است.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۵۵

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از روند اجرای "طرح بزرگ آبرسانی به جناح و بستک" بازدید کرد و گفت؛ این طرح یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی هرمزگان در غرب استان است. 

 

عبدالحمید حمزه پور در این بازدید با بیان اینکه طرح یاد شده در زمره پروژه های خاص و ویژه استان هرمزگان است که وزیر نیرو شخصا پیگیر تکمیل آن است، افزود: این طرح در حال حاضر با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار یکهزار میلیارد تومان در قالب پنج پیمان و جبهه کاری، فعال است که با تکمیل آن، 2 شهر و 39 روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر، از آب شرب پایدار، بهره مند خواهند شد.

 

وی افزود: تاکنون حدود 23 کیلومتر از مجموع 66 کیلومتر خط انتقال این طرح اجرا و حدود 43 کیلومتر تا بستک باقی مانده است که لوله های مورد نیاز آن تا جناح خریداری و عملیات احداث آن آغاز شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین به احداث 5 مخزن در طول این مسیر اشاره کرد و گفت: دو مخزن این پروژه، تکمیل و عملیات مخازن دیگر نیز آغاز شده که پیش بینی می شود، تابستان امسال به اتمام برسد.

حمزه پور در ادامه گفت: خط انتقال برق ایستگاه های پمپاژ و مخازن طرح یاد شده نیز به طول 22 کیلومتر در دستور کار است که عملیات آن طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به صعب العبور بودن این مسیر، تصریح کرد: با توجه به نیاز شهرستان بستک به آب پایدار، طرح انتقال آب به این شهرستان از منبع تامین آب از طریق تاسیسات شیرین سازی آب دریا واقع در بندرچارک، در دستور کار جدی دولت قرار دارد که علاوه بر پیگیری وزیر نیرو در سطح ملی، استاندار هرمزگان و نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی نیز به طور ویژه پیگیر هستند تا مردم دو شهر جناح و بستک و 39 روستای مسیر، در کمترین زمان ممکن به آب شرب پایدار دست پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها