نیروی دریایی آمریکا از عبور اولین قایق بدون سرنشین خود از طریق تنگه هرمز تحت رصد دقیق سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، نیروی دریایی آمریکا عبور یک قایق بدون سرنشین این کشور در سواحل ایران را آزمایش کرد.

«تیموتی هاوکینز» (Timothy Hawkins) سخنگوی نیروی دریایی آمریکا امروز در یک نشست مطبوعاتی گفت: یک گذر آزمایشی از طریق تنگه هرمز در سواحل ایران توسط یک قایق بدون سرنشین نیروی دریایی ایالات متحده انجام شد.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت که عبور این قایق بدون سرنشین از این تنگه، تحت رصد دقیق سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران و بدون درگیری و تنش خاصی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وسیله نقلیه بدون سرنشین ۱۳ متری دارای تعداد زیادی حسگر نوری و الکترونیکی بود، اما هیچ سلاحی در آن وجود نداشت و توسط دو قایق گارد ساحلی ایالات متحده اسکورت شد.

نماینده ناوگروه پنجم آمریکا در این ارتباط گفت: با این وجود، طرف ایرانی تحرکات و فعالیت دستگاه های آمریکایی را از نزدیک زیر نظر داشت.

بر اساس اعلام اسپوتنیک، تنگه هرمز دارای اهمیت راهبردی است، زیرا همه کشتی‌ ها برای خروج از خلیج فارس از آن عبور می‌کنند؛ از جمله نفتکش‌ هایی که ۲۰ درصد از جریان نفت جهان را حمل می‌ کنند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها