رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که عامل افشای اسناد طبقه بندی شده پنتاگون امروز در دادگاه حاضر خواهد شد.
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که عامل افشای اسناد طبقه بندی شده پنتاگون امروز در دادگاه حاضر خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۰۴۷۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، عضو گارد ملی نیروی هوایی ارتش آمریکا که عامل اصلی افشای اسناد طبقه بندی شده پنتاگون است امروز چهارشنبه برای تصمیم گیری در زمینه ادامه بازداشت موقت و یا آزادی با قرار وثیقه در جلسه استماع دادگاه حاضر خواهد شد.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، «جک تیکسریا»، 21 ساله، عضو گارد ملی ارتش در ماساچوست متهم است که اسناد طبقه بندی شده اطلاعاتی از جمله اطلاعات فوق حساس در زمینه جنگ اوکراین، دامنه نفوذ آمریکا و متحدانش را بر روی شبکه اجتماعی دیسکورد منتشر کرده و باعث افشای عمومی آنها شده است.

براساس این گزارش، روز چهارشنبه قاضی دادگاه تصمیم خواهد گرفت که جک تیکسریا تا محاکمه در زندان بماند یا خیر چرا که او تحت اتهامات مربوط به قوانین جاسوسی قرار دارد.

انتظار می رود که دادستان‌ها برای قاضی پرونده استدلال کنند که تیکسریا باید در طول روند قضایی خود پشت میله‌های زندان بماند و به عنوان بخشی از این استدلال احتمالا برخی از جزئیات اتهامات وی را اعلام کنند تا قاضی را متقاعد کنند که آزادی جک تیکسریا بسیار خطرناک است و احتمال فراری دادن او وجود دارد.

تیکسریا پنج شنبه هفته گذشته به دنبال خشم مقامات فدرال از افشای این اسناد محرمانه بر روی شبکه اجتماعی دیکسورد و تلاشهای برای تعیین هویت افشا کننده این اسناد توسط پلیس اف بی آی بازداشت شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند تیکسریا روز جمعه در بوستون تفهیم اتهام شد. وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه کیفرخواست مطرح‌شده علیه این جوان ۲۱ ساله را منتشر کرد.

یک مأمور اف‌بی‌‌آی به قاضی فدرال گفت که دلایل مکفی وجود دارد که بتوان گفت تیکسریا دو بخش از بند ۱۸ قانون فدرال را نقض کرده: یکی ماده ۷۹۳ که ذیل قانون جاسوسی قرار می‌گیرد و دیگری بند ۱۹۲۴.

قانون جاسوسی، یکی از قوانین مربوط به زمان جنگ جهانی اول است که در آن استفاده نادرست از اطلاعات مربوط به دفاع ملی به گونه‌ای که باعث آسیب به ایالات متحده یا کمک به یک دشمن خارجی شود جرم‌انگاری شده است.

ذیل بند ۷۹۳، تیکسریا به نگهداری و انتقال غیرقانونی اطلاعات حساس متهم شده، در صورتی که جرم او در این اتهام محرز شود او ممکن است به تحمل حبس تا ۱۰ سال محکوم شود./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها