مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد؛

افت سالانه سفره های آب زیرمینی یزد 45 تا 50 سانتیمتر است

یزد- محمد مهدی جوادیان زاده گفت: سالیانه نزدیک به 45 تا 50 سانتیمتر افت در سفره های آب زیرزمینی داشته‌ایم و وضعیت آبخوان‌ها در استان یزد بحرانی است.
کد خبر: ۱۴۰۴۵۴۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت:  استان یزد یکی از خشک ترین مناطق کشور است و همیشه میزان بارش ها و روان آب ها در یزد کم بوده و نسبت به متوسط کشور کمتر از نصف است.

جوادیان زاده  افزود: نیاز آبی در استان یزد به شدت احساس می شود و توسعه هایی که در استان اتفاق افتاده باعث شده از ظرفیت آبخوانها برداشت شود و دشت هایی که در استان یزد و‌جود دارند همه دشتهای ممنوعه هستند.

وی همچنین گفت: سالیانه نزدیک به 45 تا 50 سانتیمتر افت در سفره های آب زیرزمینی داشته‌ایم و وضعیت آبخوان‌ها در استان بحرانی است و سالیانه 250 میلیون مترمکعب کسری مخزن وجود دارد که همه اینها باعث شده برنامه ریزی صورت گیرد تا فشار از منابع آب زیرزمینی برداشته شود.

جوادیان زاده اظهار داشت: یکی از روش های مورد تاکید استفاده از منابع آب غیر متعارف است که می توان به انتقال آب از دریا و استفاده ار پساب‌ها اشاره کرد که برنامه ریزی دقیقی در استفاده از پساب‌ها صورت گرفته و بحث بازچرخانی و خط سبز آب رسان در این حوزه فعالیتهایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد افزود: با توجه به اینکه دو استان یزد و کرمان، پیشتاز در امر انتقال آب دریا هستند و با توجه به تجربه موفقی که به عنوان خط صنایع مشهود است، انتقال آب دریا به این دو استان صورت گرفت و با کلنگ زنی رئیس جمهور خط دوم انتقال آب خلیج فارس و بحث باز تخصیص صنایع سال 1402 آغاز شد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها